۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
سیل زنجان ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت
مدیرکل مدیریت بحران زنجان:

سیل زنجان ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت

زنجان- کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران زنجان گفت: طی چند روز گذشته به علت بارش باران شاهد وقوع سیل در استان بودیم که در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت در بخش‌های مختلف بر جای گذاشت. 

صفی الله کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: بارش باران و وقوع سیل به ۲۰ روستای استان در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ماهنشان و ایجرود و ابهر خسارت وارد کرد. 

وی اظهار کرد: سیل روزهای گذشته در استان زنجان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش های کشاورزی،مسکونی،راهها خسارت وارد کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران زنجان با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار مزرعه کشاورزی، ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم در شهرستان خدابنده دچار خسارت شده است،گفت: همچنین ۳۱ واحد مسکونی در روستای گلابر این شهرستان تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۴۰ رأس دام سبک و سنگین کشاورزان تلف شد. 

کرامتی افزود: سیل ۲۲۶ میلیارد ریال در حوزه مسکن، ۵۰ میلیارد ریال در حوزه راه‌های مواصلاتی و ۶۲ میلیارد ریال نیز در بخش کشاورزی شهرستان ماهنشان خسارت وارد کرده است. 

وی با بیان اینکه ۲۶۰ هکتار زمین کشاورزی، ۲۶ واحد مسکونی، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی، چهار کیلومتر کانال کشاورزی و یک دستگاه تراکتور  بر اثر سیل در ماهنشان دچار خسارت شده است،ابراز داشت: کشاورزان در مسیر مسیل‌ها اقدام به کشاورزی می‌کنند که این به نفعشان نیست و این که واحدهای مسکونی خود را در مسیر سیلاب بنا کردند که هنگام بارندگی و وقوع سیل، آسیب و خسارت به آن‌ها وارد می‌شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha