۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
پیش‌بینی رونق بازار مسکن در ماه‌های آینده/ حباب قیمت‌ها شکسته خواهد شد
کارشناس بازار مسکن:

پیش‌بینی رونق بازار مسکن در ماه‌های آینده/ حباب قیمت‌ها شکسته خواهد شد

لرستان- فاطمی عقدا، کارشناس بازار مسکن گفت: پیش‌بینی می‌شود با روی کار آمدن دولت جدید بازار مسکن و ساخت و ساز رونق بگیرد.

سید محمود فاطمی عقدا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در حال حاضر زمان تغییر دولت است و هنوز وزیر راه و شهرسازی تعیین نشده پس نمی‌توان به طور قطعی در مورد مسکن، اظهارنظر کرد ولی در حال حاضر این بازار در حالت رکود قرار دارد و خرید و فروش آن بسیار کم شده است.

وی افزود: توجه به بخش مسکن جز سیاستهای دولت جدید اعلام و به این کار الزام شده است بنابراین با شروع دولت جدید پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آتی و شروع پروژه‌های مسکن سازی در کشور شاهد رونق این بازار و صنایع مربوط به آن باشیم چون فقط مسکن است که می تواند سایر بخش‌ها را فعال کند.

کارشناس بازار مسکن عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال، بخش مسکن در مسیر حرکت و رونق قرار بگیرد و به تبع آن صنایع دیگر نیز فعال شوند و از آنجایی که بازار مسکن وابستگی زیادی به سیاست‌های خارجی ندارد لذا ماه‌های آینده را ماه رونق ساخت و ساز می‌دانم و دولت باید سیاست‌ها و حمایت‌های خود را از بخش ساخت و ساز و توسعه اعلام کند.

وی با بیان اینکه در واقع در چارچوب این سیاست ها، برنامه‌هایش را هم از میزان ساخت و سازهایی که برای کشور پیش بینی شده، نحوه اجرا، میزان تسهیلات و ... اعلام کند، خاطرنشان کرد: در بخش مسکن، مردم، انبوه‌سازان و شرکت‌های خصوصی دخیل هستند ولی سیاست‌ها و نگاه دولت به این بخش، آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاطمی عقدا تصریح کرد: دولت یازدهم بخش مسکن را با رکود صددرصدی مواجه کرد ولی در دو سال آخر و با حضور اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و ارائه طرح اقدام ملی مسکن، حرکت کوچکی در این مسیر انجام شد لذا اگر این دولت و سیاست‌هایش موافق بخش مسکن باشند و زمین و تسهیلات در اختیار مردم قرار دهند شاهد رونق خواهیم بود.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت جدید چاره‌ای ندارد مگر اینکه توجه جدی به بخش مسکن داشته باشد تا با فعال شدن صنایع مربوطه مشکل اشتغال را تا حدی حل کند و یا حداقل از این وضع کنونی خارج شود؛ مردم منتظرند ببینند آیا در دولت جدید قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند و حباب بالای قیمت شکسته می‌شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha