۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کمبود ارزاق عمومی شایعه است/فروشندگان مواد غذایی محدودیت فعالیت ندارند
حاشیه های بازار در خراسان رضوی

کمبود ارزاق عمومی شایعه است/فروشندگان مواد غذایی محدودیت فعالیت ندارند

مشهد- در آخرین روزهای پایانی سال ۹۸ بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در شهرهای خراسان رضوی حسابی گرم شده و شایعه تعطیلی مراکز عرضه مواد غذایی و قرنطینه شهرها باعث شده تا شهروندان نسبت به خرید و ذخیره سازی بیش از حد نیاز کالاهای اساسی اقدام کنند.

گروه استان ها؛ خبرگزاری بازار- موج شایعات مجازی و هم چنین دغدغه بسیاری از شهروندان بابت تعطیلی مراکز خرید تا پایان تعطیلات، موجب شد تا فروشگاه های مواد غذایی طی چند روز گذشته بیشترین حجم مشتری را داشته باشد.

در این بین بسیاری از شهروندان مشهدی در پاسخ به این سوال که آیا کمبودی در بازار وجود دارد و یا چه علتی موجب افزایش خرید آن ها شده است به خبرنگار بازار گفتند: شایعه جلوگیری از کشتارگاه، تعطیلی میادین میوه و تره بار و هم چنین توقف فعالیت اصناف تا پایان تعطیلات مهمترین عامل این رفتار در خرید بیش از مصرف آن ها است.

گفتنی است در این بین برخی خبرها مبنی بر تعطیلی میادین دام زنده در سبزوار و یا تربت حیدریه به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری کرونا موجب شده تا شایعه کمبود گوشت و تعطیلی کشتارگاه ها نیز به نگرانی مردم از کمبود کالاهای اساسی دامن بزند.

در همین رابطه اعلام محدودیت فعالیت برای کسبه و تعطیلی برخی فروشگاه ها نیز بازار مواد غذایی را دچار التهاب کاذب کرده و به ازدحام مردم به ویژه در مراکز عمده فروشی مواد غذایی افزوده است.

هیچ کمبودی وجود ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در همین رابطه با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین گوشت در استان وجود ندارد اظهار کرد: شاخص تامین گوشت، میادین فروش دام زنده نیستند.

مجید جعفری در گفت و گو با بازار با بیان اینکه تعطیلی میادین دام زنده تاثیری بر چرخه تولید گوشت ندارد، ابراز کرد: دام به اندازه کافی در دامداری ها وجود داشته و در ایام تعطیلات نیز تامین گوشت گرم برای مصرف ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این موضوع که تعطیلی کشتارگاه ها نیز در ایام تعطیلات شایعه ای بیش نیست به مصرف کنندگان اطمینان خاطر داد که از این بابت هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

توزیع گوشت و مرغ با قیمت مصوب

رییس اتاق اصناف مشهد نیز با بیان اینکه توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد با قیمت مصوب طرح تنظیم بازار آغاز شده است بیان کرد: مرغ منجمد زیر قیمت مصوب در حال فروش است.

محمود بنانژاد در خصوص ایام تعطیلات و شایعه پیرامون تعطیلی اجباری اصناف نیز به ما گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه تامین کالا در واحدهای صنفی وجود ندارد لذا مردم اطمینان خاطر داشته باشند کالاهای مورد نیاز در دسترس آن ها قرار می‌گیرد.

رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه واحد های صنفی ارایه کننده مواد غذایی محدودیتی برای ارایه خدمات ندارند بیان کرد: صاحبان مشاغلی از جمله نانوایی، سوپرمارکت، مغازه عرضه خوار و بار، فروشندگان گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ همچنین میوه و سبزی در همه ساعات متداول و مرسوم دایر است و به هیچ وجه برای فعالیت این اصناف محدودیت زمانی در نظر گرفته نشده است.

ذخایر استان مملو از کالاهای اساسی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز با بیان اینکه نسبت به ذخیره سازی تمامی مایحتاج و کالاهای اساسی اقدام شده است و علاوه بر آن در حال حمل کالا از بنادر هستیم به بازار گفت: به منظور تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان افزون بر ۸۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو شش هزار و ۳۰۰ تومان در حال عرضه است.

علی رسولیان به خبرنگار بازار گفت: در همین رابطه ارز مورد نیاز برای واردات برنج پاکستانی توسط بخش خصوص تامین و محصول وارداتی به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

وی ظرفیت فعلی ذخایر مرغ منجمد در خراسان رضوی را دو هزار و ۵۰۰ تن ذکر و بیان کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز استان تامین شده و ذخایر قابل توجهی در این زمینه وجود دارد.

رسولیان ادامه داد: خوشبختانه با تصمیماتی که برای تامین گوشت، برنج، گندم و شکر گرفته شده، نگرانی در حوزه تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به روال عادی باز هستند و در صورت نیاز حتی ساعت کاری این واحدها افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۰٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha