۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
منطقه ۵ تهران، همچنان پر معامله ترین منطقه در شهر تهران است

منطقه ۵ تهران، همچنان پر معامله ترین منطقه در شهر تهران است

طبق گزارش منتشر شده از جانب بانک مرکزی مبنی بر معاملات مسکن انجام شده در تیر ماه ۱۴۰۰ منطقه ۵ تهران با ۷۳۱ معامله پر معامله ترین منطقه در شهر تهران شناخته شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: طبق گزارش منتشر شده از جانب بانک مرکزی مبنی بر معاملات مسکن انجام شده در تیر ماه ۱۴۰۰ منطقه ۵ تهران با ۷۳۱ معامله پر معامله ترین منطقه در شهر تهران شناخته شد. طبق این گزارش که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

براساس این گزارش در تیر ماه سال جاری، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به حدود ۵.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۶ و ۶۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۳۰۰.۴ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق بررسی های انجام شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در تیرماه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۰۷۱ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۳.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با تیرماه سال قبل حدود ۵.۱ واحد درصد کاهش یافته.

در تیر ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۳۰۰.۴ میلیون ریال بود که نسبت به ماه. قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱.۳ و ۴۳.۷ درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین متوسط قیمت معادل ۶۲۰.۳ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۱۳۴.۴ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

چرا منطقه ۵ پر معامله ترین منطقه در شهر تهران است؟
طبق گزارش های منتشر شده از جانب بانک مرکزی، منطقه ۵ تهران در سال گذشته و امسال پر معامله ترین منطقه در شهر تهران بوده است. عواملی مانند: آب و هوای مناسب، بافت شهری، آپارتمان های نوساز، ترافیک کم، دسترسی محلی خوب، جمعیت قابل قبول، مراکز تفریحی و تجاری و ... باعث شده تا افراد بسیاری ترغیب به خرید و یا اجاره آپارتمان در این منطقه شوند.

با کمک شابش می توانید خانه‌ی رویاهایتان را پیدا کنید
شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ملک مورد نظرشان را در هر کجای ایران که مد نظر دارند جستجو کنند. علاوه بر این افرادی که قصد فروش ملک خود را دارند نیز می توانند ملک خود را جهت تبلیغ و دیده شدن در وب سایت شابش بارگذاری کنند. 

منطقه ۵ تهران، همچنان پر معامله ترین منطقه در شهر تهران است

نحوه جستجو در وب سایت شابش
سرعت در جستجو و کاربری ساده و آسان، دو دلیل اصلی و مهم محبوبیت وب سایت شابش است. زمانیکه در گوگل عبارتی مانند: خرید آپارتمان در پونک را جستجو می کنید، وب سایت شابش را مشاهده می کنید. با انتخاب لینک شابش وارد صفحه آگهی های خرید خانه در محله پونک می‌شوید. علاوه بر این می توانید در صفحه اصلی وب سایت هم ملک مورد نظر خود را جستجو کنید.

در شابش شما این امکان را خواهید داشت که با انتخاب نام محله مانند: خرید آپارتمان در باغ فیض به آگهی ها و فایل های ثبت شده در این وب سایت دسترسی پیدا کنید. آگهی های وب سایت شابش اطلاعات کاملی از ملک را مانند موقعیت مکانی، متراژ، سال ساخت، امکانات موجود در محله و مهم تر از همه تصاویر و ویدئؤ های واقعی را در اختیار شما قرار می دهد. با مشاهده تصاویر و آگاهی از موقعیت ملک انتخاب برای شما هوشمندانه و بسیار راحت می‌شود.

مزایای وب سایت شابش
جستجوی هوشمندانه ملک

مشاهده تصاویر و فیلم های واقعی از ملک

بررسی روند قیمت خانه در محله های تهران

دسترسی به هزاران آگهی با کیفیت خرید و اجاره در ایران

امکان برقراری تماس و ارسال پیام در واتساپ

مشاهده پروژه های ساختمانی برتر کشور در بخش پروژه لند 

شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک

کد خبر: ۱۰۱٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها