۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
۱۲ روستای زنجان دچار سیل زدگی شد
مدیرکل مدیریت بحران زنجان:

۱۲ روستای زنجان دچار سیل زدگی شد

زنجان- کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران زنجان گفت: سیل به ابنیه، راه‌ها و مزارع کشاورزی ۱۲ روستای استان خسارت وارد کرد و ۱۸ واحد مسکونی آسیب دید.

صفی الله کرامتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی دو روز گذشته شاهد بارش باران در استان زنجان بودیم، گفت: این بارش‌ها باعث وقوع سیل در برخی از روستاهای استان شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ روستای استان دچار سیل‌زدگی شد، اظهار کرد: سیل در روستاهای وننق، اورتا بلاغ، ولیاران و محمودآباد از توابع بخش قره پشتلو شهرستان زنجان، علم کندی، تبریزک، قلعه جوق سیاه منصور از توابع شهرستان ماهنشان و گلابر، ارکوین و قوریه از توابع شهرستان ایجرود جاری شد. 

مدیرکل مدیریت بحران زنجان گفت: در این میان ۱۸ واحد مسکونی روستایی در استان دچار سیل زدگی شد و به مزارع کشاورزی ، ابنیه و راههای استان خسارت وارد شد که کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند. 

کرامتی تأکید کرد: میزان برآورد خسارت سیل و آب‌گرفتگی در این روستاها از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی است.

وی گفت: کشاورزان در مسیر مسیل‌ها اقدام به کشاورزی می‌کنند که این به نفعشان نیست و این که واحدهای مسکونی خود را در مسیر سیلاب بنا کردند که هنگام بارندگی و وقوع سیل، آسیب و خسارت به آن‌ها وارد می‌شود. 

کد خبر: ۱۰۱٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha