۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
توسعه شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در هند؛ چین عقب ماند

توسعه شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در هند؛ چین عقب ماند

سرمایه گذاری خطر پذیر در هند برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ از کشور چین پیشی گرفت و به ۷.۹ میلیارد دلار رسید.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بلومبرگ نوشت: سرمایه گذاران در حوزه سرمایه گذاری خطر پذیر در حال شکل دادن و توسعه بازار جدیدی  در هند هستند. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط شرکت تحقیقاتی Preqin، ارزش معاملات تجاری در هند در ماه جولای به ۷.۹ میلیارد دلار رسید، در حالی که سرمایه گذاری در چین به ۴.۸ میلیارد دلار کاهش یافت. این اولین باری است که کشور آسیای جنوبی از سال ۲۰۱۳ از همسایه بزرگتر خود پیشی گرفته است. از طرفی  سرمایه گذاری خطر پذیر چین به کمترین میزان خود در یک سال گذشته رسیده است در حالی که هند رکورد زده است.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط شرکت تحقیقاتی Preqin، ارزش معاملات تجاری در هند در ماه جولای به ۷.۹ میلیارد دلار رسید

با این حال، به نظر می رسد کشورها در جهت مخالف حرکت می کنند. دولت شی جین پینگ مجموعه ای از سخت گیری ها را علیه شرکت های خصوصی در زمینه فناوری و فراتر از آن آغاز کرده و سرمایه گذاران را نسبت به آینده با تردید مواجه کرده است. درحالی که استارت اپ های هند به شدت مورد تقاضا قرار گرفته اند اپلیکیشن تحویل غذا شرکت هندی Zomato Ltd از ابتدای فعالیت خود در هشت روز پیش حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است-که این فرصت را برای سودآوری نشان می دهد.

آنیس اوزمان، مدیر اجرایی و شریک در شرکت جهانی سرمایه گذاری خطر پذیر  Pegasus Tech Ventures، مستقر در سن خوزه، کالیفرنیا، می گوید: سرمایه گذاران جهانی به طور فزاینده ای از توانایی شرکت های هندی که در هند و سایر بازارهای جهان رقابت می کنند هیجان زده هستند.

مجموع سرمایه گذاری ماه جولای برای هند ۳.۶ میلیارد دلار توسط Flipkart، غول تجارت الکترونیکی تحت کنترل  والمارت  Walmart Inc)) افزایش یافت. میزان این سرمایه گذاری را ۳۷.۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده، چرا که در حال آماده شدن برای عرضه اولیه سهام در ۲۰۲۲ است. همچنین بنا به اعلام شرکت Preqin، آخرین باری که هند در جذب سرمایه در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر از چین پیشی گرفت، در سال ۲۰۱۳ بود، که شامل یک قرارداد Flipkart نیز می شد.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha