۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کاهش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی سد ماملو
موجودی سدهای تهران چقدر است؟

کاهش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی سد ماملو

ذخیره آبی سد ماملو به کمتر از نصف پارسال رسیده است .موجودی این سد هم اکنون ۹۸ میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده افت ۱۲۷ میلیون مترمکعبی است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: ذخایر آبی سدهای تهران شرایط خوبی ندارند. آمارهای اعلامی از طرف شرکت آب منطقه ای تهران نشان می دهد که موجودی سدهای تهران در مقایسه با پارسال حدود ۳۸۱ میلیون متر مکعب کمتر شده است. سدهای تهران که پارسال حدود یک میلیارد و ۸۵ میلیون متر مکعب موجودی داشتند، حالا ذخایرشان به ۷۰۴ میلیون مترمکعب رسیده است. البته شرایط برخی از سدها به مراتب نگران کننده تر است. آنگونه که  محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری آب منطقه ای تهران به خبرگزاری بازار گفته بیشترین کاهش موجودی مربوط به سد ماملو است.  به گفته او، ذخیره آبی این سد هم اکنون  ۹۸ میلیون مترمکعب است در حالیکه پارسال موجودی این سد حدود ۲۲۵ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران همچنین در ادامه سخنان خود موجودی سد لتیان ۴۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته موجودی این سد حدود ۶۹ میلیون مترمکعب  بوده که نشان دهنده افت ۲۰ میلیون مترمکعبی است.

به گفته او، موجودی سد لار حدود  ۱۱۸ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به موجودی ۲۰۴ میلیون مترمکعبی در پارسال حدود ۴۵ درصد کاهش را نشان داده است.

شهریاری  که گذر از بحران کم آبی را تنها با کمک مردم شدنی می داند، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تامین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تامین پایدار آب مواجه نشویم.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha