۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
رابطه مالی کشور در بخش خودرو نیازمند اصلاح است
با عقب نشینی دولت از موضوع خودرو؛

رابطه مالی کشور در بخش خودرو نیازمند اصلاح است

بیگی نژاد، نماینده ملایر در مجلس گفت: اگر دولت قصد ورود به صنعت خودرو را داشته باشد باید ضمن ساماندهی و اصلاح رابطه مالی، به تولید کنندگان بیش از پیش بها داده و آنها را در زنجیره تولید قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه دولت به جای اصلاح رابطه مالی در کشور به دنبال قیمت گذاری دستوری است، گفت: اصلاح رابطه مالی موضوع مهمی است که دولتمردان کشور باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

هادی بیگی زاده تصریح کرد: با اصلاح رابطه مالی و لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو شاهد تحویل خودرو با قیمت مناسب و ارزان به مردم خواهیم بود.

او افزود: قیمت گذاری دستوری علامت غلط دادن به اقتصاد کشور است و تجربه نشان داده برخوردهای چکشی از پایه مشکل دارد اما دولت در حوزه های مختلف اقتصادی با قیمت گذاری دستوری صنایع مختلف چون خودرو را با چالش های بسیار مواجه کرده است که این امر نیاز به تحلیل و بررسی بیشتر دارد تا ضمن آسیب شناسی موضوعات مختلف راهکارهای اساسی ارائه و اجرا شود.

با اشاره به این مطلب که دولت بنای ورود به مساله خودرو را ندارد، گفت: استفاده از توانمندی داخلی از دیگر مباحثی است که باید در اولویت کارها قرار گیرد به طوریکه زمینه رشد توانمندی‌ها بیش از بیش فراهم شود تا بتوان اشتغال را در کشور توسعه داد.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha