۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
سیم بکسل مصرفی در آسانسور

سیم بکسل مصرفی در آسانسور

سیم بکسل های مصرفی در اتصالات آسانسور دارای بافت، ساختار و مشخصات مکانیکی مخصوص به خود و متمایز با مشخصات سیم بکسل های مصرفی در صنایع دیگر بعنوان مثال سیم بکسل نتاب تاور کرین ها دارند.

به گزارش بازار، سیم بکسل های مصرفی در صنایع آسانسور سیم بکسل هایی از گرید های مختلف فولادی هستند که هم بصورت مغز فولادی و هم بصورت مغز کنفی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از سیم بکسل در صنایع آسانسور اغلب در دو بخش یکی در اتصال کابین آسانسور از نوع سیم بکسل های ۸ رشته با مقاومت کششی بسیار بالا و دیگری در اتصال گاورنر آسانسور از نوع سیم بکسل های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل ها با ساختار ها و انواع بسیار گوناگونی تولید می شوند که هر یک مناسب با نیاز های صنعتی خاص تولید شده اند و بنابراین سیم بکسل های مصرفی در اتصالات آسانسور دارای بافت، ساختار و مشخصات مکانیکی مخصوص به خود و متمایز با مشخصات سیم بکسل های مصرفی در صنایع دیگر بعنوان مثال سیم بکسل نتاب تاور کرین ها دارند.

سیم بکسل آسانسور که در انگلیسی به Elevator wire rope شناخته می شود از دو گرید ۱۵۶۰ یا ۱۷۷۰ بر حسب کاربری، شتاب حرکت کابین آسانسور، برند تولید کننده انتخاب می شود و اغلب در سایز های هشت الی سیزده میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار ویژه ۸X۱۹S یعنی متشکل از ۸ رشته که در هر رشته ۱۹ مفتول در بافت قرار می گیرند با بافتی از نوع سیل SEALE که در آن در هر رشته یا استرند سیم بکسل آسانسوری از دو قطر مفتول مختلف استفاده شده است در این ساختار استفاده می شود که مقاومت کششی و انعطاف را که دو فاکتور مهم کیفی سیم بکسل های اتصال کابین آسانسور هستند به ارمغان می آورند.

اغلب از سایز های کوچکتر مانند سایز های هشت و نه میلیمتر سیم بکسل آسانسوری بصورت مغز فولادی و سایز های بالاتر بصورت مغز کنفی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع خواب سیم بکسل آسانسوری ساده یعنی راستای مفتول ها هم راستا با طول سیم بکسل بوده و اغلب یا بصورت آبکاری شده گالوانیزه سرد و یا بصورت روغن کاری شده برای افزایش طول عمر این ساختار سیم بکسل در برابر زنگ زدگی و اکسید شدگی ناشی از آب و رطوبت استفاده می شود.

نوع مغزی سیم بکسل آسانسوری نه تنها بر مقاومت کششی این ساختار تاثیر قابل توجهی دارد بلکه بر انعطاف و قیمت آن نیز تاثیر زیادی دارد و از این رو انتخاب میان سایز های مختلف بر حسب شرایط کاری آسانسور و وزن کابین می بایست با مشاوره مهندسین خبره و فروشندگان صورت پذیرد. سیم بکسل آسانسور بر روی قرقره های چوبی مستحکم در متراژ ۱۰۰۰ متری و اغلب با برند های چینی در بازار ایران یافت می شود.

برند های معتبر تولید کننده سیم بکسل آسانسوری

سیم بکسل مصرفی در آسانسور

برند سیم بکسل یکی از ساده ترین راه های تحلیل کیفیت، امنیت و طول عمر این قطعات صنعتی می باشد. به بیان ساده تر بسیاری از مصرف کنندگان سیم بکسل با فاکتور های کیفی سیم بکسل مانند تنسایل، WLL، ترکیبات آلیاژی، انواع آبکاری، ساختار ها و اطلاعات فنی دیگر آشنایی نداشته و تنها راهکار آنها برای شناخت کیفی سیم بکسل ها برند می باشد. برند های معتبر تولید کننده سیم بکسل آسانسوری طبیعتا در رقابت با یکدیگر به بهبود روش های فراوری فولاد در تولید سیم بکسل، بهبود فرایند های آبکاری و کشش و دیگر مراحل تولید این محصول صنعتی پرداخته و طبیعتا کیفیت و قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. در زیر به معتبر ترین برند های تولید کننده سیم بکسل آسانسوری می پردازیم.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف آلمان : Gustav WOlf در واقع شناخته شده ترین برند سیم بکسل آسانسوری در دنیا محسوب می شود که بسیاری از بافت ها و ساختار های ویژه مانند POWO برای سیم بکسل های آسانسوری نیز توسط این برند به ثبت رسیده اند. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف اغلب با یک نوار رنگی سبز رنگ شناخته می شود.

سیم بکسل آسانسوری کیس وایر: KISWIRE محصول کشور کره و بزرگترین تولید کننده سیم بکسل در دنیا می باشد. سیم بکسل کیس وایر نه تنها در زمینه تولید سیم بکسل های آسانسوری بلکه در تولید سیم بکسل های ۶ رشته جرثقیل و حفاری و سیم بکسل نتاب تاور کرین ها نیز در دنیا در زمره معتبرترین تولید کنندگان قرار دارد ...

سیم بکسل آسانسوری یوشا مارتین: USHA-Martin یکی از برند های معتبر تولید کننده سیم بکسل بالاخص در تولید سیم بکسل های فولادی در سایز های بسیار بالا قرار دارد.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha