۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
چگونه می توانید یک کسب و کار سودآور ایجاد کنید؟

چگونه می توانید یک کسب و کار سودآور ایجاد کنید؟

برای راه اندازی یک کسب و کار تنها ایده و یا سرمایه کافی نیست؟ الزامات موفقیت یک کارآفرین کدامند؟ یادداشت زیر به ۸ نکته در این باره اشاره می کند.

گروه اصناف و بازرگانی؛ بازار: در حال حاضر تعداد بیشتری از مردم در سراسر جهان مشغول راه اندازی مشاغل خود هستند، اما بزرگترین نگرانی که اکثر کارآفرینان با آن روبرو هستند این است که چگونه می توانند کسب و کار خود را سودآور کنند، به ویژه اینکه بسیاری از استارتاپ ها شکست می خورند و درهای خود را در مدت کوتاهی به دلیل ناتوانی در ایجاد سود تخته می کنند. همه می دانند که هر شرکتی پس از پرداخت هزینه ها باید به سود برسد تا بتواند در بازار ادامه دهد.

در ادامه ما به ۸ نکته که  رسانه بالانس اسمال بیزینس «The Balance Small Business » در قالب مقاله ای به آن اشاره کرده را تقدیم می کنیم.

۱- تقاضا سود ایجاد می کند
اشتیاق در تجارت ضروری است و برای افراد مهم است که ایده هایی را که به آن اعتقاد دارند پیاده کنند، ولی کافی نیست و مشکل این است که اکثر مردم بر اجرای ایده های خود تمرکز می کنند و فراموش می کنند که قانون اساسی موفقیت هر شغلی این است که باید تقاضا برای محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت وجود داشته باشد.

 اگر کسی می خواهد یک کسب و کار تأسیس کند، اولین سئوالی که باید از خود بپرسد این است که "این پروژه چگونه پول در می آورد؟ "، او همچنین باید بداند که پروژه چقدر درآمد خواهد داشت.

۲- انجام تحقیقات بازار
کارآفرین پیش از سرمایه گذاری باید ابتدا بازار را در نظر بگیرد، سپس ایده ها و خواسته های او در درجه دوم قرار می گیرند. زیرا اگر افراد کافی مایل به خرید محصولات یا خدمات شرکت نباشند، نمی توان یک تجارت موفق را راه اندازی کرد.

بنابراین پیش از هر چیزی شما باید با جستجوی جامعه هدف، فروش به آن و تجزیه و تحلیل بازار و رقبا را شروع کنید.

۳- طرح کسب و کار بنویسید
مهم است که با یک طرح تجاری شروع کنید. طرح تجاری به کارآفرین کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا ایده تجاری می تواند به یک تجارت سودآور تبدیل شود یا خیر.

۴- استفاده از فرانچایز
فرانچایزها سودآور هستند زیرا دیگران قبلاً مشاغل خود را راه اندازی کرده اند و بر مشکلات غلبه کرده اند و شروع به کسب سود کرده اند، بنابراین اگر کار آفرین پول کافی برای این کار را داشته باشد، بهترین گزینه برای خرید حق رای دادن سودآور است.

فرانچایز یا حق امتیاز گونه‌ای از کسب و کار است که بر پایه آن به یک شرکت اختیار داده می‌شود که تولیدات یا فراورده‌های شرکت دیگر را بفروشد و در برابر آن مبلغی دریافت کند که به این مبلغ، مبلغ فرانشیز می‌گویند. فرانشیز یک شبکه ارتباطی میان کسب و کارهای مستقل کوچک می‌باشد که به هر یک از این کسب و کارهای کوچک اجازه می‌دهد که تحت یک نام بازرگانی مشترک و یک هویت فعالیت کنند و همگی از یک متد موفق (که پیشتر آزمایش شده) و بازاریابی مشترک بهره‌گیری کنند. در عمل فرانشیز یک راهبرد کسب و کار برای جذب و نگهداری مشتری است.

۵- تامین مالی کنید
سودآوری معمولاً از شش ماه تا چند سال به طول می انجامد، بنابراین برای افرادی که در حال راه اندازی مشاغل جدید هستند مهم این است که انتظار نداشته باشند به سرعت سود خود را بدست آورند و یک منبع مالی برای کمک به آنها در پرداخت هزینه های لازم داشته باشند   تا کسب و کار شروع به تولید سود کند.

۶- استقراض
کارآفرینان ممکن است تحمل ادامه فعالیت تجاری جدید خود را برای ماه ها با سرمایه خود نداشته باشند، بنابراین ممکن است ارزش استفاده از وام های ارائه شده توسط بانک ها یا تأمین مالی از سرمایه گذاران را داشته باشد. این موضوع باید کاملا با رعایت تحقیق بازار و چشم انداز وجود تقاضا باشد.

۷- شغل دیگری پیدا کنید
در طول این دوره گذار، کارآفرین ممکن است نیاز به یک شغل موقت، در کنار تأسیس کسب و کار خود داشته باشد تا بتواند هزینه ها و امورات جاری خود را تأمین کند.

۸- از پس انداز استفاده کنید
آخرین چیزی که هرکسی که می خواهد کسب و کار خود را شروع کند ممکن است بخواهد غرق شدن در بدهی باشد. لذا نباید بی گدار به آب زد و  اگر بنا است ریسکی هم  لحاظ کنید  بهتر است که از پس انداز شخصی برای پرداخت هزینه ها استفاده شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha