۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
دمنوش پیشگیری و درمان ویروس کرونا تولید شد
توسط یک تولیدکننده البرزی؛

دمنوش پیشگیری و درمان ویروس کرونا تولید شد

کرج- کمالی دهقان، مدیرعامل شرکت پژوهان طب، از تولید نوعی دمنوش گیاهی برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا خبر داد و گفت: این دمنوش ۸۰ درصد این ویروس را ریشه کن می‌کند.

فریدون کمالی دهقان در گفتگو با بازار از تولید نوعی دمنوش گیاهی برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا توسط شرکت پژوهان طب واقع در پارک علم و فناوری البرز خبر داد و گفت: بیش از شش ماه است منتظر تایید سازمان غذا و دارو هستیم.

کمالی دهقان با اشاره به تولید این شرکت در زمینه رنگ های خوراکی و گیاهی جایگزین زعفران گفت: من از سال ۱۳۷۳ در حوزه تولید داروهای گیاهی فعالیت دارم.

وی در خصوص دمنوش پیشگیری و درمان کرونا گفت: این دارو روی حدود ۳۰۰ نفر امتحان شده و به سازمان غذا و دارو هم نامه دادیم اما متاسفانه هنوز پاسخی دریافت نکردیم و پس از پیگیری زیاد در نهایت به ما گفتند، به دلیل حساسیت مردم روی این موضوع، نام کرونا را از روی دمنوش برداریم و فقط در بروشور آن از کرونا نام برده شود.

کمالی دهقان با تاکید بر گذراندن کامل آزمایشات بر روی این محصول اظهار کرد: ما این محصول را به حدود ۳۰۰ نفر مبتلا به ویروس رایگان دادیم که پس از مصرف همه بهبود پیدا کردند.

پس از تایید سازمان غذا و دارو اقدام به تولید انبوه می کنیم
وی افزود: این‌ محصول یک داروی گیاهی شناخته شده در ایران است که برای پیشگیری و درمان کرونا مفید است. ما به سازمان غذا و دارو مراجعه کردیم که این محصول را آنالیز کنند. تاکنون برای آنالیز و دیگر مراحل ۱۰۰ میلیون هزینه کرده و با تایید سازمان غذا و دارو تولید محصول شروع می شود.

مدیرعامل شرکت پژوهان طب با بیان اینکه اجازه تولید این دمنوش در پارک علم و فناوری و با هزینه خودش به او داده نشده، افزود: برای تولید این محصول کارگاهی را در مرکز آموزشی امام خمینی اجاره و تاسیس کردم. کارهای ایزوله، بازدید و تایید سازمان محیط زیست و دیگر مراحل هم انجام شده، پس از تایید سازمان غذا و دارو، تولید انبوه را شروع می کنیم و علاوه بر اشتغالزایی در این کار برای صادرات هم اقدام خواهیم کرد.

کمالی دهقان که در کشت های سلولی و عامل رشد و عامل نیتروژن در کشور نوآور بوده گفت: دمنوش تولیدی ما از بلوط است که برای بهبود ورم و زخم معده هم درمانگر است و برای درمان زخم و پوست هم مفید است.

وی با اشاره به اینکه اکثر رنگ های غذا شیمیایی و برای سلامتی بدن مضر و آسیب زاست گفت: در پژوهان طب بیش از۲۷ سال است رنگ های گیاهی جایگزین زعفران با رنگ های قرمز، زرد و سبز تولید می کنیم که نه تنها ضرر ندارد بلکه خواص گیاهی نیز دارد.

کمالی دهقان اظهار کرد: با تایید سازمان غذا و دارو  می توانیم تولید این دمنوش را شروع کنیم و امیدواریم در ریشه کن کردن این ویروس قدم برداریم.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha