۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
خرید ورق استیل

خرید ورق استیل

به نوعی از ورق های روغنی و یا گالوانیزه که به صورت رول شده و یا شیت در بازار موجود می باشد و در قطعات کوچک به شکل مریع و یا مستطیل در بازار موجود هستند ورق استیل گفته می شود.

بازار; گروه صنعت: به نوعی ورق استیل با خواص فلز استیل ورق استیل گفته می شود. از مهمترین ویژگی های ورق استیل می توان به براق بودن آن، زیبایی آن، سطح صاف و صیقلی آن ها، عدم زنگ زدگی و در نهایت سایش و خوردگی با گذشت زمان اشاره کرد. برای خرید ورق استیل بهتر است با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب نموده و خریداری نمایید.

کاربرد ورق استیل

ورق استیل مثل ورق های روغنی و یا گالوانیزه به صورت رول شده و یا شیت عرضه می شوند. در حقیقت ورق استیل محصولی می باشد که به صورت قطعات کوچک مربع و یا مستطیل شکل در بازار  موجود هستند. این محصول اغلب در ابعاد و اندازه های متنوع تولید می شود. ورق استیل ضخامت کمی دارد و سطح آن براق و صاف می باشد. از آنجا که سطح این ورق ها صیقل داده می شوند براق هستند. ورق های استیل به طور کامل دارای ویژگی های فلز استیل می باشد بدین معنا که به راحتی خورده نخواهند شد و تا حدودی ضدزنگ هستند. ورق استیل به طور معمول به دو صورت در بازار موجود می باشد. هرچند این ورق ها صفحه ای بوده و دارای ابعاد خاص هستند اما به صورت رول های بزرگ نیز در بازار پیدا شده و شما می توانند خرید ورق استیل را به صورت رول شده انجام دهید.

به طور کلی می توان گفت ورق استیل کاربردهای گسترده و وسیع دارند:

کاربرد صنعتی

این نوع ورق های استیل برای ساخت مخازن و ساخت استراکچر مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد تزیینی و دکوراتیو

برخی از ورق های استیل به صورت طرح دار، طلایی و براق در بازار موجود هستند و می توان برای کاربردهای تزیینی از آن ها استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت از ورق استیل پانچ شده و یا ورق استیل آج دار برای کاربردهای تزیینی استفاده کرد.

کاربرد دارویی و غذایی

برخی از ورق های استیل برای ساخت مخازن مورد استفاده قرار می گیرند که می توان مواد اولیه خوراکی، ظروف نگهداری شیر را در آن ها نگهداری کرد و یا برای انتقال مواد غذایی و دارویی از آن ها استفاده نمایید.

راهنمای خرید ورق استیل

همانطور که بیان شد ورق استیل در انواع مختلف در بازار موجود می باشد از این رو از این ورق ها در صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول با استفاده از نورد شمش استیل تولید می شود و برای تولید و ساخت قطعات فولادی مختلف همچون بدنه آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت ضخامت ناچیز این ورق ها باعث شده است تا نسبت به طول و عرض انعطاف پذیری نسبتا بالایی داشته باشد. از این رو دست تولیدکننده برای ایجاد تغییرات در سایز این ورق ها به طور کامل باز خواهد بود و در مصارف متنوع می توان از این ورق ها استفاده کرد. این ورق ها با توجه به نوع کاربرد و حالت سطح خود به گروه های مختلف طبقه بندی می شوند همچنین قیمت این ورق در گروه های مختلف متفاوت خواهد بود.

خرید ورق استیل

نکات خرید ورق استیل

برای خرید استیل ورق باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

برند تولید کننده ورق استیل

یکی از نکات مهم که در راهنمای خرید ورق استیل مورد تاکید قرار گرفته است برند تولید کننده این محصولات می باشد. همانطور که می دانید کارخانه تولید کننده یک محصول برند و شناسنامه محصول مورد نظر می باشد و به طور معمول یک برند روی کیفیت، میزان تقاضا و قیمت محصول مورد نظر تاثیر دارد. قیمت خرید ورق استیل صنعتی نیز بدون شک از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به طور معمول ورق های استیل که در کشور مورد استفاده قرار می گیرند در خارج از کشور تولید می شوند و به عنوان کالاهای وارداتی شناخته می شود. بر خلاف پیچیدگی های تولید استیل در داخل برای تولید داخلی این کالا اقدامات موثر انجام گرفته است. به صورتی که در کارخانه های فولاد آلیاژ یزد و اصفهان مقاطعی از این محصول به طور محدود تولید می گردد. در صورتی که این روند به خوبی پیش برود در بازار آینده شاهد برندهای ایرانی باکیفیت خواهیم بود.

گریدهای آلیاژی ورق استیل

از دیگر عوامل موثر بر قیمت خرید ورق استیل صنعتی می توان به گرید آلیاژی اشاره کرد. به طور کلی آلیاژ استیل در تعداد فراوان در بازار وجود دارد که خواص گسترده ای را در اختیار مشتریان قرار می دهد. دسته های اصلی آلیاژهای استیل شامل استیل بگیر، استیل نگیر و استیل نسوز هستند.

استیل بگیر به دلیل خواص مغناطیسی که دارد به این نام شناخته می شود. استیل نگیر نیز از آنجا که این خواص را ندارد به این نام شناخته می شود. در دمای محیط پایداری فاز آستینت باعث می شود تا فولاد این ویژگی ها را داشته باشد. به طور معمول استیل بگیر در استاندارد جهانی با کد XX4 شناخته می شود.

در دسته محصولات نگیر نیز استیل های پرکاربرد و معروف 304 و 316 قرار دارند. ساده ترین روش تشخیص این نوع به کار بردن آهنربا می باشد. نوع آلیاژ و موجودی بازار قیمت خرید ورق استیل 304 و 316 صنعتی را تعیین می کنند.

ورق استیل نسوز دارای مقاومت نسبتا بالا در برابر حرارت و دمای بالا می باشد و به طور معمول در دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی گریدهای آلیاژی را می توان به ورق استیل تبدیل کرد. اما در گروه نگیر پرکاربردترین و اصلی ترین آلیاژ 304 و در گروه بگیر 430 پرکاربردترین آلیاژ می باشد.

خرید ورق استیل

راهنمای خرید ورق استیل

عوامل موثر بر قیمت خرید ورق استیل

عوامل مختلفی در تعیین قیمت استیل و مقاطع تولید شده با استفاده از این آلیاژ تاثیرگذار هستند. این عوامل به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قیمت ورق استیل را تحت تاثیر قرار می دهند. در ادامه قصد داریم تا عوامل موثر بر قیمت ورق استیل را مورد بررسی قرار دهیم.

* شمش استیل

* تجهیزات تولید

* انبارداری، حمل و نقل

* نرخ دلار

* عرضه و تقاضا

در سراسر دنیا در زمینه تولید و تهیه ورق استیل کارخانه های زیادی به فعالیت مشغول هستند. در این بین برخی از تولیدکنندگان به دلیل ارائه استیل  باکیفیت به عنوان تولیدکننده برتر در این مسیر شناخته می شوند. شما می توانید در صورت نیاز به خرید ورق استیل آن را با قیمت مناسب از بازرگانی آزدن خریداری نمایید.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha