۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
ماجرای کمبود و توزیع نهاده های دامی در مازندران
بازار پیگیری کرد؛

ماجرای کمبود و توزیع نهاده های دامی در مازندران

ساری- بسیاری از دامداران و مرغداران به دلیل نبود و کمبود نهاده مشغول ذبح دسترنج خود هستند اما جهاد کشاورزی در مازندران از توزیع حدود ۹۰ هزار تن نهاده خبر داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، کمبود و گرانی نهاده ها فصل مشترک و دغدغه واحدهای دامی و پرورش طیور در مازندران به شمار می رود و اختلال در روند توزیع سبب شده تا بساط برخی از دامداری های سنتی و کوچک در مازندران برچیده شود.

همچنین کمبود نهاده سبب شده تا مرغداران نسبت به تخلیه زودهنگام مزارع اقدام کنند و این اقدام سبب بروز تنش های قیمتی دوباره در بازار مرغ شده است. استان مازندران بیش از هفت میلیون واحد دامی و دو هزار و ۴۰۰ مرغداری دارد و به گفته فعالان صنعت دام و طیور، نهاده های تخصیصی به استان پاسخگوی نیازها نیست.

یک پرورش دهنده دام سنتی در مازندران با بیان اینکه برای واحدهای سنتی دامداری توزیع نهاده از طریق بازارگاه تعریف نشده است، افزود: اکنون هر بسته کاه گندم را با قیمت ۴۰ هزار تومانی خریداری می کنیم.

نوروز الهی با اظهار اینکه مراتع خشک شده و دامداران برای تامین نهاده با مشکل روبرو هستند خواستار حمایت دولت در این بخش شد.

در حالی که دامداران و مرغداران از کمبود نهاده ها و گرانی قیمت گلایه دارند، مسعود احمدی معاون امور دامی جهاد کشاورزی مازندران در پیگیری خبرنگار بازار از توزیع حدود ۹۰ هزار تن نهاده های دامی طی سال جاری در استان خبر داد.

وی با اظهار اینکه این میزان نهاده بین دامداران استان توزیع شده است، گفت: بر روند توزیع نهاده ها نیز توسط شرکت های تعاونی نظارت می شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha