۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
هر آنچه برای ثبت یک شرکت باید بدانید

هر آنچه برای ثبت یک شرکت باید بدانید

مجموعه نارین با بیش از ۱۶ سال سابقه شروع یک رابطه بلند مدت با مشتریان به نحوی که منجر به پیوند دائمی با مشتریان شود را از وظایف کارشناسان و واحد فروش خود می داند.

به گزارش بازار، لازم به ذکر است که قبل از شروع به کار یک شرکت و همچنین ثبت شرکت، هنگامی که شرکا و سهام داران آن مشخص شد و تصمیم به تاسیس شرکت گرفته شد، برای بهره بهرمندی از مزایایی از قبیل شرکت در مناقصات سازمان های دولتی و تسهیلات بانک ها و ... باید به عنوان یک شخص حقوقی خود را معرفی کنند.

از مزایای ثبت شرکت جلوه قانونی به کسب و کار شما بخشیدن است.

 

هر آنچه برای ثبت یک شرکت باید بدانید

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت :

هنگامی که شرکت ثبت گردید شما مجاز به انجام کلیه فعالیت های درج شده در موضوع فعالیت شرکت هستید.
این میان اقداماتی ضروری و اجباری وجود دارد که عدم انجام آنها باعث ایجاد مشکلات و جریمه های مالی خواهد شد.
با توجه به این موضوع اقدامات به دوسته اجباری و اختیاری تقسیم می گردند.

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت
این اقدامات شامل موارد زیر می باشد که مختصرا توضیح داده خواهد شد:

اخذ شناسه ملی و کد اقتصادی
یکی از امور مهم پس از ثبت شرکت، تشکیل پرونده در دارایی و اخذ شناسه ملی و کد اقتصادی می باشد و به جای کد اقتصادی شناسه ملی شرکت به عنوان کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته خواهد شد.

مطابق قانون مالیات های مستقیم، هر شرکت پس از تاسیس، ۲ ماه کاری فرصت دارد که در دارایی مربوط به منطقه خود تشکیل پرونده مالیاتی داده و مدارک مورد نیاز را به دارایی تحویل دهد. در صورتی که این اقدامات صورت نگیرد شامل جریمه دو برار حق التمبر عادی خواهد شد.

هر آنچه برای ثبت یک شرکت باید بدانید

پلمپ دفاتر تجاری
مورد بعدی پلمب دفاتر تجاری می باشد، که به درج حساب های مالی شرکت از ابتدای تاسیس اختصاص داده خواهد شد، تا پایان سال مالی موارد در آن ثبت می گردد.
 به طور معمول سال مالی از فروردین تا پایان اسفند ماه می باشد اما در حالت کلی سال مالی هر شرکت داخل اساسنامه آن قید می گردد، سری دفاتر مالی مشمول یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می باشد.

بدیهی است که مهلت تهیه این دفاتر یک هفته پس از تاسیس شرکت و بعد از تاسیس آن، قبل از شروع هر سال مالی جدید است.
 در صورت عدم اقدام به تهیه این دفاتر، شرکت شامل جریمه مالیاتی خواهد شد.
 

اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

رتبه بندی شرکت ها یک معیار مهم جهت صلاحیت گذاری بر اساس استاندارد های تعریف شده می باشد.
در واقع رتبه بندی شرکت ها، بررسی میزان توانایی یک شرکت بر اساس نفرات، سابقه آنها و تجربه کاری و توان مالی شرکت است، که طبق قوانین و آیین نامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام می پذیرد.

اشخاص حقوقی جهت شرکت در مناقصات، موظف به داشتن رتبه مرتبط در زمینه فعالیت شرکت از سازمان مدیریت استانی که دفتر مرکزی شرکت در آن ثبت شده است، می باشند.
 

ثبت علامت تجاری

هر شخص یا شرکت جهت شناخته شدن بهتر خدمات و محصولاتش میتواند به ثبت برند یا همان علامت تجاری خود بپردازد  و با درج آن بر روی محصولات خود و ... در ذهن مخاطبان و مشتریان خود ماندگار شود.
صاحب برند می تواند پس از انتخاب نام مناسب و مطابق با قوانین نام گذاری برند، توسط کارشناسان با تجربه ثبت نارین برند خود را به ثبت برساند و خود را در زمینه کاری مربوطه معرفی کند.

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده خواهد شد، مجوزی است که دارنده آن می تواند به تجارت در زمینه واردات و صادرات کالا بپردازد.

ثبت سفارش، ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری گمرک و صادرات کالاهای مجاز شامل این نوع تجارت می شوند.

مجموعه ی نارین با بیش از ۱۶ سال سابقه شروع یک رابطه ی بلند مدت با مشتریان به نحوی که منجر به پیوند دائمی با مشتریان شود را از وظایف کارشناسان و واحد فروش خود می داند.

با توانمندی و پیگیری های کادر متخصص خود مفتخریم این اطمینان خاطر را برای مشتریان ایجاد کنیم که تمامی امور با بهترین کیفیت و کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

ضرورت برقراری ارتباط مستمر و دو طرفه بین تمام عوامل شرکت و مطلع بودن از نظریات مشتریان، از جمله تفاوت های مجموعه ی ما با سایرین می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha