۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
مبارزه با آفات محصولات باغی را اقتصادی می‌کند
یک فعال حوزه کشاورزی در مازندران:

مبارزه با آفات محصولات باغی را اقتصادی می‌کند

ساری- احمدی، تولیدکننده و فعال حوزه کشاورزی در مازندران، مبارزه با آفات را در اقتصادی شدن محصولات کشاورزی و باغات موثر دانست.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید برمبارزه شیمیایی با آفات و بیماری ها در باغات مرکبات و نهالستان ها اظهار داشت: مبارزه شیمایی روی نهال مرکبات جوان زیر چهار سال سن توصیه می شود.

وی با عنوان اینکه در اوج گرما تا اواسط شهریورماه به دلیل توقف جوانه زنی درختان باید مبارزه با آفات جلوگیری شود، گفت: برای کاهش مقاومت آفات تناوب در سموم کشاورزی امری ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست و دشمنان طبیعی آفات از سموم غیرتوصیه شده توسط کارشناسان باید اجتناب کرد، گفت: سمپاشی در ساعت خنک روز انجام شود و در صورت افزایش دما به بیش از ۳۳ درجه از سمپاشی پرهیز شود.

احمدی تصریح کرد: همچنین برای تسریع در رشد و استحکام رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه های کارشناسان در امر مبارزه با آفات امری مهم به شمار می رود.

این تولیدکننده کشاورزی با اظهار اینکه مبارزه به موقع با آفات، بازدهی اقتصادی باغات و مزارع را افزایش می دهد، از کشاورزان و تولیدکنندگان خواست در این مورد با کارشناسان ارتباط بیشتری داشته باشند.

مازندران با داشتن ۱۱۳ هزار هکتار باغات مرکبات، سالانه ۲.۷ میلیون تن محصول تولید و عرضه می کند.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha