۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
بنتلی برای نخستین بار فروش ۷ هزار دستگاهی را در چین تجربه کرد
سال پر فروش برای برند خودروسازی لوکس بریتانیایی

بنتلی برای نخستین بار فروش ۷ هزار دستگاهی را در چین تجربه کرد

شرکت خودروسازی بنتلی به عنوان دومین سازنده خودروهای لوکس بریتانیا برای نخستین بار تجربه رکورد فروش و کسب سود ۷ هزار و ۱۹۹ دستگاهی را در یک دهه گذشته کسب کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی بنتلی به عنوان دومین سازنده خودروهای لوکس بریتانیا، در شش ماه نخست سال میلادی جاری، بهترین عملکرد خود را ثبت کرده است. روز گذشته، شرکت خودروسازی آستون مارتین عملکرد قابل توجه و دفاع خود را برای محصول H۱ مدل ۲۰۲۱ منشتر کرد. با انتشار این عملکرد، بنتلی نیز ترغیب به انتشار عملکرد خود در شش ماه نخست سال جاری شد. این خودروساز انگلیسی تجربه رکورد فروش و کسب سود ۷ هزار و ۱۹۹ دستگاهی را در یک دهه گذشته برای نخستین بار در بازار چین کسب کرده است. نکته قابل توجه اینجاست که چین حدود یک دهه است که بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا را در اختیار دارد.

این خودروساز بریتانیایی آمار فروس سه محصول خود را ارائه کرده به شامل، بنتایگا در کلاس SUV با فروش ۲ هزار و ۷۶۶ دستگاه، کانتیننتال در کلاس کوپه با فروش ۲ هزار و ۳۱۸ دستگاه و نهایتا کانتیننتال سدان در رتبه سوم با فروش ۲ هزار و ۳ دستگاه قرار دارد. همانطور که انتظار می‌رفت، بنتایگاه در کلاس SUV محبوب‌ترین خودروی به فروش رسیده در بازار چین است. هرچند این محصول را می‌توان نخستین محصول ماسل کار بنتلی تلقی کرد.

بنتلی برای نخستین بار فروش ۷ هزار دستگاهی را در چین تجربه کرد

با افزایش ۵۰ درصدی فروش نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۱۹ که پیش از شیوع ویروس کرونا است، بنتلی اکنون در بهترین موقعیت بازار و فروش قرار دارد. این برند لوکس انگلیسی با اطمینان اعلام کرده است که تقاضا برای محصولات مذکور در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت و همین امر سبب تقویت طرح‌های تولید بنتایگا هیبریدی و مدل S آن خواهد شد.

آنطور که آستون مارتین اعلام کرده است، در آمد فروش این خودروساز انگلیسی برای محصول H۱ ۲۰۲۱ حدود ۱.۳ میلیارد یورو است که در وضعیت مشابه سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع کرونا، این خودروساز درآمد ۸۳۴ میلیون یورویی را ثبت کرده بود. نکته قابل توجه در اینجاست که بنتلی نیز در سال ۲۰۱۷ رکورد کسب سود را با فروش ۸۸۷ میلیون یورویی را تجربه کرده بود. این موضوع با ثابت نگهداشتن درآمد مبتنی بر فروش ایجاد شده است. سود خالصی که این خودروساز در آن سال به دست آورده بود، ۱۷۰ میلیون یورو بوده است. هرچند که بنتلی مدعی پیشی گرفتن سود از این مقدار شده، اما رقم مشخص و دقیق آن را اعلام نکرده است.

بنتلی برای نخستین بار فروش ۷ هزار دستگاهی را در چین تجربه کرد

گفتنی است که بزرگترین بازار بنتلی متعلق به کشور چین با فروش ۲ هزار و ۱۵۵ دستگاه، در رتبه دوم آمریکا شمالی و جنوبی با فروش ۲ هزار و ۴۹ دستگاه، در رتبه سوم اروپا با فروش هزار و ۱۱۴ دستگاه، در رتبه چهارم آسیا و اقیانوسیته ۷۷۸ دستگاه و نهایتا بازار داخلی انگلیس با فروش ۵۵۴ دستگاه در آخرین رتبه قرار دارد. جالب است بدانید این حجم از فروش توسط ۲۴۰ نمایندگی در سراسر جهان با پیشتیبانی ۶۷ کشور کسب شده است. شاید بتوان گفت در خودروهای لوکس تولید شده کشور انگلیس اکنون بنتلی در یک جایگاه مولد درآمد توام قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha