۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
تاکید ایران و سوریه بر حمایت از فعالان بخش خصوصی ۲ کشور
در نشست هیات پارلمانی ایران و وزیر اقتصاد سوریه مطرح شد

تاکید ایران و سوریه بر حمایت از فعالان بخش خصوصی ۲ کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزیر اقتصاد سوریه بر ارتقای روابط تجاری دو کشور و فراهم کردن تمهیدات لازم برای حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کردند.

به گزارش بازار، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی به ریاست وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه دیدار و گفت و گو کردند. این نشست مهم که بر شناسایی و بررسی راهکارهای رفع موانع ارتقای همکاری های تجاری دو کشور تمرکز داشت، دو طرف بر حمایت از فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان حوزه های مخالف  به ویژه فعالان بخش خصوصی تاکید کردند.

پس از این نشست که در آن بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی دو کشور به صورت جزئی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت،   جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سفر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکترمحمدباقر قالیباف به سوریه، امروز فرصتی شد با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه دیدار کنیم و موانع افزایش و ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی را از زبان رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه شنیدم و براساس بحث هایی که انجام شد مقرر شد هر دو طرف نسبت به رفع موانع، اهتمام داشته باشند.

وی افزود: وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت های ایرانی در این کشور پس از ۱۰ سال جنگ با تروریست ها، گفت که باید هر دو طرف تلاش کنیم که مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم و ان شاءالله سطح روابط دو طرف را به یک سطح قابل قبول و مطلوبی برسانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من معتقدم که دوام و استمرار روابط به این است که هر دو طرف از این روابط سود و نفع ببرند.

براساس این گزارش؛ محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز گفت: خیلی از شرکت های ایرانی الان در سوریه حضور دارند، حتی ازدو سه سال پیش، برای سرمایه گذاری آمدند و ما تلاش می کنیم از فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی ایران حمایت کنیم چرا که سطح فنی شرکت های ایرانی خیلی بالا بوده و از لحاظ کار ومنابع انسانی نیز بسیار خوب هستند.

وی ادامه داد: ما مایلیم با بخش خصوصی ایران و سرمایه گذاران ایرانی همکاری مشترک داشته باشیم به خصوص این که در جمهوری عربی سوریه اخیرا یک قانون سرمایه گذاری مصوب شده که باعث تشویق و آمدن شرکت های خارجی به سوریه می شود.

شایان ذکر است در این سفر؛ عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه و کمیسیون آموزش، مهدی شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی، روح الله نجابت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی نیز دکتر قالیباف را همراهی می کنند.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha