۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
 رشد ۸۵ درصدی قیمت سیمان ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اعلام کرد

رشد ۸۵ درصدی قیمت سیمان ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹

کاظمی قهی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خبر داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا خرداد ماه نسبت به سال ۹۹، ۸۶ درصد افزایش قیمت سیمان را شاهد بودیم.

به گزارش بازار، اسماعیل کاظمی قهی در رابطه با پیشینه بازار سیمان که امروزه منجر به کاهش این ماده استراتژیک در صنعت ساختمان شده است، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸ مشکلی به عنوان توزیع سیمان نداشتیم؛ به جز مواردی اندک که مشکلی در حوزه کارخانه پیش آمده است.

وی با بیان اینکه کارخانه ها نسبت به نرخ مصوب از تاریخ ۹۸ به بعد، تخفیفات قابل توجهی برای جذب کالا توسط مشتری می دادند، افزود: در سال ۹۹ و ابتدای ۱۴۰۰ با کاهش تولید سیمان نسبت به ۹۸ رو به رو بودیم، خیر! از طرفی با افزایش بنا هم رو به رو نبودیم. پس باید پرسید چه مشکلی باعث کمبود سیمان در بازار شده است!

وقتی سیمان از سبد حمایت دولت خارج شد
کاظمی قهی از خارج شدن سیمان از سبد حمایتی دولت در تیرماه ۸۷ سخن گفت و یادآور شد: این محصول تا پایان سال ۹۸ هیچ مشکلی نداشت و اینکه می گویند ۱۵ سال درگیر مسئله هستیم، کذب محض است؛ چراکه کارخانه ها همواره مترصد بوده است که عاملین و مصرف کنندگان محصول نهایی را جذب کنند.

وی نشانه این مسئله را نیز در تخفیفاتِ قابل توجه از سوی کارخانه سیمان عنوان کرد و ادامه داد: آقای جمارانی و تیمشان خیزی را برداشتند که در پایان سال ۹۸ و شروع سال ۹۹، قیمت سیمان تا ۷۰درصد افزایش یاید و توجیهاتی هم برای خود آوردند.

کاظمی قهی اضافه کرد: این روند با تغییر مدیریتی وزارت صمت رو به رو شد و مخالفت سرپرست وقت وزارتخانه_مدرس خیابانی_ نسبت به این مسئله اظهار مخالفت کرد ولی در سال ۹۹ افزایش قیمتی اتفاق افتاد که تا ۳۶درصد رشد قیمت سیمان را نشان می داد و در نهایت در ابتدای سال ۱۴۰۰ تا خرداد ماه نسبت به سال ۹۹، ۸۶ درصد افزایش قیمت را شاهد بودیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha