۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نباید به کسب و کارهای اینترنتی آسیب وارد کند
نماینده طوالش و رضوانشهر در مجلس:

طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نباید به کسب و کارهای اینترنتی آسیب وارد کند

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: با طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، ۹۰۰ هزار کسب و کار در فضای مجازی و پلتفرم های خارجی در معرض آسیب قرار می گیرند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به عنوان اصل ۸۵ سخن می گفت، تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم باید دغدغه های آنان را مورد توجه قرار دهیم و با طرح این موضوع عده زیادی نگران شدند، چرا که در فضای مجازی کسب و کارهایی فعال است و کسب و کارهای خوداشتغال دچار آسیب می شوند.

وی افزود: طرحی که امروز در مجلس مطرح است، حدود ۷۰ درصد با طرح اولیه متفاوت است و تغییراتی در آن ایجاد شده است و در آن پیش بینی شده که پلتفرم های خارجی ۴ ماه فرصت دارند که در کشورمان دفاتر خود را دایر کنند و درغیر این صورت باید فعالیت آنها متوقف شود که با توجه به وضع تحریم ها این موضوع عملیاتی نیست.

نماینده مردم ماسال تاکید کرد: باید در طرح موضوعات این چنینی رضایت مندی مردم و دولت را مورد توجه قرار داد، همچنین باید به بنگاه های خصوصی نیز توجه شود و در این طرح تفاهمی با آنها نشده است. دغدغه مقام معظم رهبری، خط قرمز ما و توجه به آن در اولویت است و ایشان فرمودند فضای مجازی یک فرصت و در عین حال یک تهدید است، و چرا ما به آن توجه نکردیم. به نظر می رسد اگر این طرح در مجلس نهایی شود، بنگاه های خوداشتغال آسیب ببینند.

وی با بیان اینکه ما موافق ایجاد چارچوب و مقابله با سوءاستفاده در فضای مجازی هستیم، گفت: روشی برای این کار باید ایجاد شود که مردم آسیب نبینند، البته حق نمایندگان نیز در اظهارنظر نباید سلب شود و با ارجاع این موضوع به کمیسیون و تبدیل آن به اصل ۸۵، حق اظهارنظر نمایندگان در مورد آن گرفته می شود و نمایندگان نمی توانند در جریان آن قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha