۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
اطلاعی از صادرات سیمان ندارم/ کاهش تولید به علت قطع برق
معاون اقتصادی وزیر کشور:

اطلاعی از صادرات سیمان ندارم/ کاهش تولید به علت قطع برق

کرمان- معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در ارتباط با صادرات سیمان اطلاعی ندارم اما از مباحث و عوامل اصلی افزایش قیمت سیمان، کاهش تولید به دلیل مشکل تامین برق کارخانجات است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، شامگاه سه شنبه ۵ مرداد با همراهی استاندار کرمان و استقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و تعدادی از مدیران وارد فرودگاه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شد و بلافاصله به بازدید از کارخانه سیمان و کارخانه آلومینیوم هزار کرمان رفت.

وی در جریان این بازدید ها، هدف از سفر به استان را بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: وضعیت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله مباحثی است که در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دین‌پرست مهمترین مشکل کارخانه سیمان را قطعی برق و مشکلات در تامین برق عنوان کرد و گفت: کارخانه سیمان کرمان به دلیل مشکلات تامین برق، اکنون با یک سوم ظرفیت فعالیت میکند.

دین‌پرست گفت: در ارتباط با صادرات سیمان اطلاعی ندارم اما از مباحث و عوامل اصلی افزایش قیمت سیمان، کاهش تولید به دلیل مشکل  تامین برق کارخانجات است.

وی از توافق وزارت صمت و نیرو برای فعالیت واحدهای صنعتی و مصرف برق آنها در شرایط کنونی پیک مصرف خبر داد و گفت براساس آن برای بخشی از صنایع فردا تصمیم‌گیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور به مشکل کارخانه آلومینیوم هزار کرمان به دلیل واردات مشابه کالاهای تولیدی این واحد اشاره داشت و بیان کرد: از سازمان صمت خواستیم که اسناد را در اختیار ما قرار دهند و اگر مشخص شود که میزان تولید داخل این واحد، کفاف نیاز را دارد، اید جلوی واردات گرفته شود.

دین‌پرست به مشکلات تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و مناطق صنعتی پرداخت و بیان کرد: ۸۲ درصد این مناطق و شهرک‌ها فعال هستند و حدود  ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در این شهرک‌ها و ناحیه‌ها حضور دارند که ۱۸ درصد آنها غیرفعال هستند.

وی تصریح کرد: تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی استان کرمان ۴۲ مورد است که ۱۳۵۰ واحد تولیدی دارند و در سطح استان ۲۱ درصد آنها غیرفعال هستند و باید برای آنها تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از سفر به بم و بازدید ۶ کارخانه خودرو و قطعه‌سازی در محل ارگ جدید نام برد.

بنا بر این گزارش، تشکیل ستاد مبارزه با کرونا و کارگروه رفع موانع تولید شمال و جنوب استان کرمان در محل استانداری نیز چهارشنبه ۶ مرداد با حضور دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور برگزار خواهد شد.

مشکلات مربوط به سایر واحدهای تولیدی زیر مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان در کمیته‌های تخصصی سه‌گانه، جمع‌بندی و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ارائه و بررسی می شوند.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha