۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
گرانی مواد غذایی در سایه بی توجهی دستگاه های نظارتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

گرانی مواد غذایی در سایه بی توجهی دستگاه های نظارتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از گرانی افسارگسیخته مواد غذایی در بازار، گفت: طی هفته‌های گذشته قیمت کالاهای اساسی در سایه بی توجهی دستگاه های نظارتی و شبکه معیوب توزیع لحظه ای گران شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از گرانی افسارگسیخته مواد غذایی در بازار، گفت: طی هفته های گذشته قیمت کالاهای اساسی در سایه بی توجهی دستگاه های نظارتی و شبکه معیوب توزیع لحظه ای گران شدند به گونه ای که قیمت موز در بازار به کیلویی ۲۰ هزار تومان، پیاز ۱۰ هزار تومان، گوشت قرمز ۱۴۰ هزار تومان و... رسید.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران حجم تقاضا در بازار افزایش چشم گیری یافت اما وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانست با عرضه بیشتر به راحتی بازار را به دست گرفته و از حضور سودگران در بازار و قیمت سازی جلوگیری کند در حالی که نه تنها دستگاه های مسئول به هیچ یک از وظایف خود به درستی عمل نکردند بلکه همواره در صداوسیما مطرح می‌کنند، انبارها از مواد غذایی پر بوده و مردم نگرانی برای تامین مواد غذایی نداشته باشند، حال اگر مردم به صحبت آنها اعتماد کرده و از خرید حجم مواد غذایی خودداری کرده باشند به دلیل افزایش بی رویه قیمت ها طی هفته های گذشته متحمل ضرر بسیار شده اند.

کسادی کسب و کار همزمان با شیوع ویروس کرونا

وی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها کساد و کارگران روزمزد نیز درآمد خود را از دست دادند حال در این شرایط یک کارگر چگونه می تواند مواد غذایی موردنیاز خانواده خود را خریداری کند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با افزایش نظارت ها و تامین موادغذایی موردنیاز مردم با قیمت مناسب، دست دلالان را از بازار کوتاه کرده و قیمت ها را به نرخ های قبلی بازگرداند تا در شرایط فعلی که مردم از استرس شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن رنج می برند، ناچار به تحمل بار اضافه از جمله گرانی دقیقه ای کالاهای اساسی نباشند.

کد خبر: ۱۰٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha