۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست
نماینده مردم تهران در مجلس:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست

الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نان، قوت غالب خانواده های محروم و نیازمند بوده و افزایش ۵۰ درصد نرخ آن موجب می‌شود آنها از تامین نان ساده هم محروم شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس صبح امروز یکشنبه (۳ مرداد ماه) در جلسه بررسی قیمت نان و شفاف سازی توزیع آرد که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، مدیران و مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز اعضای اتحادیه نانوایی‌های تهران در محل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت:  در این وضعیت بد اقتصادی بیش از هر زمان دیگری باید  معیشت مردم بخصوص قشر نیازمند جامعه را درنظر داشته باشیم چرا که مردم در وضعیت فعلی دچار رنج و مشکلات جدی هستند.

الهیان با اظهار امیدواری نسبت به روی کار آمدن دولت جدید افزود: امیدوارم دولت جدید با مدیریت جهادی بتواند با همکاری مجلس در کمترین زمان ممکن بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آید و وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشد.

وی همچنین تصریح کرد: امروز نان پایه و اساس سفره ایرانیان بوده و قوت اصلی انها است و  نباید به یکباره بخواهیم با افزایش ٥٠ درصدی قیمت نان باعث شویم که تعداد زیادی از مردم حتی از این برکت الهی محروم شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت پخت نان اشاره کرد و گفت: پخت نان یکی از موضوعاتی است که دولت و اتحادیه نانوایان باید با نظارت صحیح باعث بهبود نگهداری و توزیع آرد و وضعیت پخت و در نتیجه بهبود تغدیه و سلامتی مردم شوند، چرا که نان با توجه به اینکه غذای اصلی مردم است، تاثیر مستقیمی بر سلامت انها دارد و همین مساله با توجه به ضررهای میلیاردی کشور از دور ریز و ضایعات نان که باعث هدر رفت منابع کشور شده است جلوگیری خواهد کرد.
نشست زهره الهیان با حضور استاندار تهران، مدیران وزارت صمت و اتحادیه نانوایی های تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه صحبت‌های خود از دولت خواست سامانه شفافیت در حوزه توزیع آرد را هر چه سریعتر طراحی و اجرا نماید چرا که دولت سالانه برای این حوزه میلیاردها تومان هزینه می‌کند و باید در این حوزه از رانت و سوءاستفاده جلوگیری شود.

الهیان همچنین با اشاره به جلسه چند روز پیش خود با وزیر کشور افزود: در آن جلسه از وزیر کشور درخواست کردم که موضوع افزایش قیمت نان در تهران منتفی شود و اگر هم قرار است در آینده شاهد افزایش باشیم باید یک افزایش منطقی و متناسب با وضعیت درآمد خانوارها بوده و با اطلاع رسانی قبلی به مردم  باشد و قبل از آن نیز باید در طی روزها از طریق صداوسیما برای مردم علت و چگونگی افزایش قیمت را توضیح داد و مردم راقانع نمود چرا که مردم ولی نعمتان ما هستند و مردم  باید همیشه مورد مشورت مسئولین باشند.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha