۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
زنجان به ۱۱ کشور صادرات کالا انجام خواهد داد
رئیس اتاق بازرگانی زنجان :

زنجان به ۱۱ کشور صادرات کالا انجام خواهد داد

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ۱۱ کشور در سال ۱۴۰۰ به‌ عنوان اهداف صادراتی و کشورهای دارای اولویت همکاری با استان انتخاب شده است.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برنامه عملیاتی نقشه راه تجارت خارجی استان طی سال ۱۴۰۰ در چهار فصل برای سه ماه  سالجاری از سوی اتاق تدوین‌ شده و در این میان اعزام و پذیرش، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری نمایشگاه در استان  در این برنامه دیده‌ شده است.

وی اظهار کرد: در فصل نخست برنامه عملیاتی نقشه راه برگزاری جلسات مشترک با اتاق‌های مشترک ایران و یونان، ایران و عمان، سفر سفیر ارمنستان و دیگر جلسات مشترک صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت شهرک جواهرسازی ارمنستان در صادرات مجدد محصولات تولیدی فعالان صنایع‌دستی استان می‌تواند از زمینه‌های همکاری با این کشور در آینده باشد.

یگانه فرد تأکید کرد: در فصل نخست همچنین مشکلات صادرکنندگان زنجانی در تجارت با کشور سوریه نیز پیگیری شده است در جلسات و وبینارهای مشترکی که با اتاق ایران و یونان برگزار شد و بحث صنایع غذایی و برندینگ آن و صادرات مجدد از این کشور به مقاصد دیگر بررسی‌شده است.

وی افزود: بر برنامه عملیاتی سه ماه دوم اعزام هیئت تجاری به کربلای معلی، دعوت از سفیر ازبکستان، کنیا، ویتنام و رایزن بازرگانی ترکیه در تبریز برای سفر به استان زنجان و جلسات با رایزنان اقتصادی کشورهای هدف برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: اعزام یک هیئت تجاری در سطح عالی به کشور چین برای گسترش همکاری‌ها نیز از اهداف و برنامه‌های سه‌ماهه دوم نقشه راه تجارت خارجی استان است و ۱۱ کشور در سال ۱۴۰۰ به‌ عنوان اهداف صادراتی و کشورهای دارای اولویت همکاری با استان زنجان انتخاب شدند و کشورهای هند، آفریقای جنوبی، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، اندونزی، عمان، ویتنام، پاکستان، بنگلادش و روسیه جزو این کشورها هستند. 

یگانه فرد گفت: یکی از اهداف برنامه نقشه راه تجارت خارجی استان حفظ بازار کشورهایی است که صادرات از استان به آنها صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: ترکیه، عراق و افغانستان سه کشوری است که در راستای حفظ و گسترش بازارهای صادراتی در آن ذیل نقشه راه اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha