۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
بازار رمز ارزها همچنان سبز پوش است| بیت کوین در مرز ۳۸ هزار دلار قرار دارد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارزها همچنان سبز پوش است| بیت کوین در مرز ۳۸ هزار دلار قرار دارد

در روز سه شنبه ارزش بیت کوین در مرز ۳۸ هزار دلار و ارزش دوج کوین در محدوده ۲۰ سنت قرار دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز سه شنبه ۲۷ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها بازهم سبز پوش بود. کوین دسک در گزارش روزانه خود قیمت هر بیت کوین را بالغ بر ۳۷ هزار و ۷۰۰ دلار اعلام کرد که بیش از ۹ درصد نسبت به روز قبل از ان افزایش داشت.

در این روز قیمت هر اتریوم در بازار برابر با ۲ هزار و ۲۶۰ دلار بود که ۴.۶ درصد نسبت به روز قبل از ان افزایش داشت. آمارها نشان می دهد  در اولین ساعات کاری امروز هر رمز ارز XRP با قیمت ۶۲ سنت و هر دوج کوین با قیمت ۲۰ سنت مبادله شد.

دلیل رشد قیمت در بازار رمز ارزها هم خبرهای منتشر شده در مورد میزان سرمایه گذاری ایلان ماسک در بازار بیت کوین اعلام شده است. ایلان ماسک اعلام کرده است ارزش سرمایه گذاری شخصی اش در بازار بیت کوین برابر با ۱.۳ میلیارد دلاراست و در نظر دارد این سرمایه گذاری را حفظ کند.

ایلان ماسک تاکید کرد این سرمایه گذاری را برای حداقل یک سال آینده حفظ می کند و بر این باور است که می تواند در نتیجه این سرمایه گذاری سود بیشتری کسب کند. بازار رمز ارزها در سه ماه اخیر در نتیجه تصمیمات و توییت های ایلان ماسک تغییرات زیادی را شاهد بود و این بار هم خبر سرمایه گذاری او در بازار بیت کوین باعث رشد قیمت این رمز ارز شد.

از طرف دیگر او روز گذشته توییتی منتشر کرد و اعلام کرد سهم زیادی از انرژی مورد نیاز مزارع بیت کوین در امریکا با استفاده از منابع احیا شدنی تامین می شود و سطح الایندگی این بازار بسیار کمتر از قبل است. به همین دلیل نگرانی او در مورد تاثیر این صنعت در افزایش الاینده های زیست محیطی کاهش یافته است و در اینده نزدیک شرکت تسلا پذیرش بیت کوین را به عنوان واحد پول از سر می گیرد. این سخنان بازهم زمینه را برای رشد قیمت بیت کوین فراهم کرد.

 از طرف دیگر شرکت امازون هم دوباره مصاحبه ای با سی ان ان انجام داد و مدیر عامل این شرکت تاکید کرد که طرح پذیرش رمز ارزها در این شرکت با جدیت پیگیری می شود. مدیر عامل این شرکت تاکید کرد پولهای دیجیتال و رمز ارزها بنیان اقتصاد و بازارهای مالی اینده دنیا را تشکیل می دهند ونمی توان با توسعه استفاده از انها مقابله کرد.

آمازون یکی از بزرگترین شرکتهای خرده فروشی آنلاین در دنیا است و تغییر رویکرد این شرکت در مقابل بازار رمز ارزها می تواند تاثیر زیادی در میزان گردش مالی و ارزش سرمایه گذاری در بازار رمزارزها داشته باشد.

 خبر دیگری که باعث رشد قیمت رمز ارزها شد، افزایش شمار دستگاه های خودپرداز فعال با کارتهای متصل به حساب رمز ارزها در امریکا بود. آمارها نشان می دهد در هفت ماه اول امسال شمار این دستگاه های خودپرداز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۷۰ درصد رشد کرده است و این تحول مهمی در بازار ومز ارزها محسوب می شود. مارکت واچ در این مورد نوشت: «اقتصاد دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر است و توسعه استفاده از رمز ارزها مهمترین تغییری است که ما شاهد ان خواهیم بود.»

البته برخی رویکرد متفاوتی نسبت به وضعیت بازار دارند و بر این باورهستند که در ماه های اتی این بازار افت ارزش را تجربه می کند. البته در هیچ یک از این پیش بینی ها رسیدن قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۰ هزار دلار مطرح نشده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha