۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
 اصلاح روند اقتصاد و ایجاد اشتغال یکی از رسالت‌های مجلس یازدهم است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اصلاح روند اقتصاد و ایجاد اشتغال یکی از رسالت‌های مجلس یازدهم است

اصلاح روند اقتصادی موجود و ایجاد اشتغال یکی از رسالت های اصلی مجلس یازدهم است و بیشتر مصوبات و طرح هایی که در مجلس مورد توجه قرار گرفته است با محوریت معیشت و اقتصاد بوده است.

به گزارش بازار، حبیب عرفان منش ارتقاء سطح مهارت جامعه را مأموریت سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: این مأموریت در راستای پاسخ گویی به نیاز موجود در کشور برای ایجاد کارآفرینی صورت می گیرد. مهم ‌ترین اقدامی که در سنوات گذشته در این سازمان انجام شده است، ارائه خدمات مشاوره ای و هدایت آموزشی جویندگان مهارت است تا این افراد به صورت خود اشتغالی یا کارآفرینی کسب و کاری راه بیندازند.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه ای هم در حوزه دولتی و هم در حوزه خصوصی دارای آموزشگاه های آزادی هستند که دارای مجوز فعالیت می باشند. در این سازمان اجرای دوره های آموزش فنی و حرفه ای در بخش های مختلف از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر راهبردی اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از وجود بیش از پنج هزار استاندارد حرفه آموزی در سازمان مربوطه خبر داد و بیان کرد: این سازمان با وجود چنین استانداردهایی، دوره های مختلف آموزشی را در سطح کشور اجرا در بخش های دولتی و خصوص اجرا می کند.

عرفان منش افزود: در نهایت سازمان فنی و حرفه ای اقدام به گرفتن آزمون های عملی و تئوری می کند و کسانی که در این آزمون ها موفق می شوند، گواهینامه مهارت ارائه می شود. افراد می توانند از گواهینامه مهارت برای گرفتن تسهیلات اشتغال و مجوزهای کسب و کار استفاده می کنند و در اولویت دریافت چنین تسهیلاتی قرار دارند.

کیومرث سرمدی واله در ادامه رسالت همه مسئولین را اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی دانست و عنوان کرد: توجه به اشتغال، تولید و ارتقاء ارزش پول ملی و کاستن از میزان بیکاری کلیدهای اصلاح خطوط اصلی اقتصاد محسوب می شوند.

وی از نقش پر رنگ سازمان فنی و حرفه ای در آموزش و هدایت نیروهای جویای کار گفت و اظهار کرد: آموزش درست، هدایت در مسیر صحیح و توجیه نیروهایی که قصد ورود به بازار کار دارند از رسالت های اصلی این سازمان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با رادیو «گفت‌وگو» اصلاح روند اقتصادی موجود و ایجاد اشتغال را یکی از رسالت های اصلی مجلس یازدهم برشمرد و عنوان کرد: بیشتر مصوبات و طرح هایی که در مجلس مورد توجه قرار گرفته است با محوریت معیشت و اقتصاد بوده است.

وی از تشکیل کمیته اشتغال در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و بیان کرد: در نشست های متعددی که این کمیته و کمیسیون برگزار می کند، از صاحب نظران و مسئولین مختلف در این نشست ها دعوت می شود که این مهم در نهایت منجر به مصوبات خوب اصلاحات مناسب در بودجه سال جاری شده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha