۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی تشکیل می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی تشکیل می‌شود

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران با هدف نظارت بر حوزه تجارت و بازرگانی کالاهای کشاورزی تشکیل می‌شود.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به اینکه مجلس در جلسه فردا (دوشنبه) طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی خواهد کرد گفت: در این طرح پیش بینی شده است که سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران ذیل وزارت کشاورزی با هدف تمرکز امور سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت و بازرگانی کالاهای کشاورزی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: این سازمان از ادغام معاونت بازرگانی و سایر واحدهای ذیربط وزارت جهادکشاورزی، واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.

وی هدف اصلی تشکیل سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران را تمرکز امور سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد.

ساداتی نژاد گفت: با تشکیل این سازمان علاوه بر رفع مشکلات کشاورزان در زمینه بازار و نیز بلاتکلیفی در امور مدیریتی؛ بازار جهانی محصولات کشاورزی بر روی کشاورزان ایران باز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از این هفته و با اتمام زمان لغو دوساله قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد، تمامی اختیارات حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، قیمت گذاری محصولات کشاورزی، صادرات و واردات و تعرفه گذاری این محصولات و همچنین شرکت بازرگانی به وزارت جهادکشاورزی برمی گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس این اقدام را عامل بسیار مهمی برای توسعه کشاورزی و همچنین امنیت تولیدات کشاورزی دانست و افزود: این قانون از سال ۹۲ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود و اجرا شد، در این حال از سال ۹۸ و با پیشنهاد دولت و به شورای هماهنگی سران قوا به مدت دو سال اجرا نشد که از هفته جاری مدت دوساله آن به پایان می‌رسد و مجددا اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha