۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
پیشنهاد به رئیس جمهور منتخب برای تشکیل شورای عالی انرژی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

پیشنهاد به رئیس جمهور منتخب برای تشکیل شورای عالی انرژی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد به رئیس جمهور آتی برای تشکیل شورای عالی انرژی در کشور خبر داد.

 فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه صنعت برق در اولویت نخست مسئولین کشور نیست، گفت:  این در حالی است که تامین ارز برق هم در اولویت نخست کالاهای اساسی قرار ندارد و این خود یکی از بزرگترین مشکلات رخ داده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برق به عنوان اولویت نخست کشور قلمداد شود هم در تامین منابع و هم تسهیلات مالی از سوی صندوق توسعه ملی و هم در بحث قیمت گذاری و تامین ارز .

این نماینده مجلس با بیان اینکه وجود فرماندهی واحد و مدیریت واحد در صنعت برق باید مد نظر قرار گیرد، اظهارداشت: ما پیشنهاداتی را در این زمینه تدوین کرده و به رئیس جمهور آتی ارائه خواهیم کرد.

حسنوند با ذکر پیشنهادی در این زمینه بیان داشت: پیشنهاد ما فعال شدن شورای عالی انرژی و معاونت انرژی برای رئیس جمهور آینده است تا از این طریق وضعیت انرژی در کشور ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناهماهنگی های زیادی در بین دستگاه‌ها پیرو مدیریت حوزه انرژی در کشور  مشاهده می‌شود، تاکید کرد: در موضوع تامین برق ، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دخیل هستند که همه آنها به نوعی باید زیر مجموعه یک شورای عالی انرژی و یا معاونت انرژی رئیس جمهور حرکت کنند تا این ناهماهنگی ها کاهش پیدا کند؛ البته ما پیشنهاد تشکیل شورای عالی انرژی و یا معاونت انرژی رییس جمهور را به صورت مکتوب تدوین کردیم  و انشالله در آینده این پیشنهاد تقدیم رئیس جمهور دولت سیزدهم خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha