۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
احیای ۲۰۰ هزار اصله نخل در تنگستان با احداث سد خاییز
استاندار بوشهر خبر داد:

احیای ۲۰۰ هزار اصله نخل در تنگستان با احداث سد خاییز

بوشهر- گراوند استاندار بوشهر از احیای ۲۰۰ هزار اصله نخل در تنگستان با احداث سد خاییز خبر داد.

عبدالکریم گراوند در حاشیه افتتاح سد خاییز در گفتگو با خبرنگار بازار با تبریک‌ عیدغدیر اظهار داشت: مردم تنگستان همواره در راستای توسعه و پیشرفت استان و کشور پیشگام بوده‌اند و آرزوی ما، رشد بیش از پیش این شهرستان است.

وی افزود: امیدوار هستم افتتاح این سد باعث گره‌گشایی از مشکلات مردم به ویژه کشاورزان منطقه شود و شاهد رضایت‌مندی مردم باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه رودخانه این سد ۱۱ میلیون مترمکعب آورد آب دارد یادآور شد: ظرفیت این سد ۱۶ میلیون متر مکعب است که با استانداردهای لازم ساخته شده و این پروژه برای توسعه شهرستان تنگستان اتفاق افتاده و امیدوارم سود این طرح عظیم برای مردم بیش از گذشته باشد.

گراوند از احیای ۲۰۰ هزار اصله نخل در تنگستان با احداث این سد خبر داد و یادآور شد: بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تنگستان که ۲۰۰ هزار نخل را در خود جای داده از این سد سیراب می‌شوند و شاهد احیای مجدد این نخیلات خواهیم بود.

استاندار بوشهر گفت: احداث این سد باعث تثبیت شغل کشاورزی در شهرستان تنگستان خواهد شد و در تامین آب شرب مردم نیز بسیار موثر است.

گراوند افزود: اگر این سدها احداث نشوند آبهایی که از بارندگی وارد شهرستان می‌شود به درون دریا سرازیر شده و هدر می‌روند.

وی از تکمیل سد باهوش در تنگستان نیز خبر داد و افزود: به زودی طرح باهوش نیز با تأمین اعتبار لازم در شهرستان تنگستان به بهره‌برداری خواهد رسید که برخی دیگر از نیازهای شهرستان را تأمین می‌کند.

استاندار بوشهر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که در راستای تأمین اعتبار برای احداث خط لوله این سد تلاش کنند.

گراوند گفت: خط لوله باید بر اساس استانداردهای زیست‌محیطی ایجاد شود و راه‌اندازی آن سبب می‌شود تا آب به نخلستان‌ها منتقل شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha