۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
ممنوعیت فروش لندکروز ۲۰۲۲
تویوتا از مشتریان تعهد می‌گیرد

ممنوعیت فروش لندکروز ۲۰۲۲

شرکت خودروسازی تویوتا از مشتریان لندکروز تعهد می‌گیرد که سری LC۳۰۰ تا یکسال پس از تحویل حق فروش این خودرو را نداشته و دلیل این مساله نیز پیشگیری از ایجاد مشکلات امنیت جهانی است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که به دلیل عدم فروش لندکروز در بازار آمریکا، این محصول در سایر بازارهای جهانی موفقیت چشمگیری داشته باشد. LC۳۰۰ نسل جدید لندکروز بیش از ۲۲۰ هزار پیش فروش داشته فقط در ژاپن داشته است، باتوجه به افزایش تقاضا این خودروساز مشتریان و مالکان این اس یو وی محبوب را از فروش مجدد منع خواهد کرد.

براساس گزارشات منتشر شده، مالکان این خودرو باید در زمان تحویل تعهد دهند که خودرو را تا یکسال پس از تحویل نخواهند فروخت. اگر  مشتری از توافق مذکور تخطی کند، حق خرید محصولی دیگر از این شرکت خوشنام ژاپنی نخواهد داشت. هرچند که مشخص نیست این ممنوعیت چه مدت بر قرار باشد، اما به نظر می رسد که عواقب جدی در این مورد وجود داشته باشد.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود، این هست که تویوتا چرا چنین اقدامی را انجام می‌دهد؟ براساس  اعلام نظر کارشناسان، این شرکت قصد دارد با بهره گیری از محبوبیت لندکروز در بازارهای خاص، از مالکانی که برای کسب سود اقدام به خرید این محصول می‌کنند، پیشگیری کند. این شرکت ژاپنی با ایجاد محدودیت برای خرید لندکروز LC۳۰۰ قصد دارد عدالتی را اجرا کند که مشتریان واقعی به خرید این محصول دسترسی داشته باشند.

شرکت خودروسازی تویوتا نگران این مساله است که بدون تعهد مشتریان، LC۳۰۰ در دست افراد سودجو قرار گیرد. این خودروساز مساله فروش محصول جدید خود توسط سودجویان را اینگونه تلقی می‌کند که خطر نقض قانون ارز وجود دارد و بسته به مقصد صادرات، ممکن است منجر به مشکلات عمده ای شود که امنیت جهانی را تهدید کند.

تویوتا هشدار می‌دهد که در صورت فروش سری جدید لندکروز ممکن است فروشنده مشکلاتی داشته باشد، به بیانی بهتر راهکاری برای عدم فروش محصول توسط مالکان را ایجاد کرده است. تویوتا در اقدامی اعلام کرده که در صورت فروش محصول توسط مشتری از آن مطالبه خسارت خواهد داشت. این خودروساز ژاپنی نگران این مساله هست که سری جدید لندکروز توسط گروه‌های ترویستی مورد استفاده قرار گیرد. این نگرانی در خصوص سایر محصولات اس یو وی این خودروساز به ویژ هایلوکس نیز وجود داشت. بنابراین مشتریان LC۳۰۰ باید در زمان خرید تایید کنند که این خودرو برای صادرات یا فروش مجدد خریداری نشده است.

هرچند که لندکروز سری جدید به بازار آمریکا راه نخواهد یافت، اما سری جدید لکسس LX به بازار آمریکای شمالی راه می‌یابد. بنابراین تویوتا در حال بررسی برای عرضه یک SUV جدید برای این بازار است.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha