۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
تحویل ۲ میلیون دوز واکسن کووبرکت در مردادماه| تهیه پروپوزال تولید واکسن برای ۱۲ تا ۱۶ساله‌ها
مینو محرز:

تحویل ۲ میلیون دوز واکسن کووبرکت در مردادماه| تهیه پروپوزال تولید واکسن برای ۱۲ تا ۱۶ساله‌ها

اصفهان- محرز، عضو اتاق واکسن کووبرکت گفت: از اوائل مردادماه و با راه اندازی کارخانه عظیم تولید واکسن کوبرکت، دو میلیون دوز از این واکسن در هفته تولید و تحویل وزارت بهداشت می شود.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، علت تاخیر درتولید انبوه واکسن کووبرکت را توضیح داد و اظهار داشت: تحریم‌ها یکی از عوامل مهم در به تعویق افتادن واکسن تولید داخل بوده است؛ چراکه واکسن سازی فرایندی بسیار پیچیده است و ماده اصلی آن در تمام دنیا در انحصار شرکت اروپایی خاص است که حتی واکسن سازهایی نظیر فایزر هم به آن ماده وابسته است، لذا کارشکنی‌های موجود باعث شد که این ماده دیر به ایران تحویل داده شود که منجر به تاخیر تولید واکسن‌های داخلی است؛ وگرنه تمام مراحل تولید واکسن کوبرکت از ابتدا در داخل کشور انجام شده است.

وی ادامه می داد: تمام مراحل ساخت واکسن کوبرکت از ویروس ضعیف شده تا تولید نیمه صنعتی در ایران انجام شده است و از اوائل مردادماه، کارخانه تولید انبوه واکسن کوبرکت به بهره برداری برسد، به صورت هفته ای دو میلیون دوز واکسن کوبرکت تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

جمعیت هدف تا پایان پاییز در برابر کرونا واکسینه می شوند!
عضو اتاق فکر ستاد ملی کرونا تاکید کرد: چنانچه تولید واکسن کوبورکت افزایش یابد، در کنار واکسن های وارداتی برآورد می شود تا اواخر پاییز جمعیت ۱۸ سال به بالا واکسینه می شوند.

محرز با تاکید بر اینکه نیاز است که دانشجویان، دانش آموزان و معلمان تا پیش از بازگشایی مدارس واکسینه شوند، تصریح می کند: پروپوزال تولید واکسیناسیون کوبرکت برای سنین ۱۲ تا ۱۶ سال تهیه شده است و با الهام از تجارب واکسیناسیون بزرگسالان و تایید وزارت بهداشت امیدواریم مطالعات این بازه سنی تا پایان سال به اتمام برسد و شاهد واکسیناسیون این طیف از جمعیت هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه ماده موثره در واکسن برکت بیشتر از واکسن سینوفارم چینی است، تاکید کرد: ممکن است افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند، مجددا به ورایانت های جدید این ویروس از جمله دلتا، مبتلا شوند اما علائم خفیف در آنها بروز می کند و میزان مرگ و میر کاهش می یابد.

شیوع واریانت لامبدا از شمال کشور
این متخصص عفونی با اشاره به شیوع واریانت لامبدا در شمال کشور هم تصریح کرد: واریانت لامبدا در آمریکای جنوبی شناسایی شده و مطالعه بر روی این جهش جدید ویروس کرونا در حال انجام است. طبق تحقیقات واریانت جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از قدرت سرایت و انتقال بیماری بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی برخوردار بوده و احتمالا شدت بیماری اش هم بیشتر از نوع‌های قبلی کروناست.

وی گفت: واریانت جدید لامبدا جوانان را بیشتر از نوع‌های قبلی درگیر می‌کند. اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باعث می‌شود تا ابتلای یکی از اعضا، همه افراد خانواده را درگیر کند.تا قبل از انجام واکسیناسیون در هنگام خروج از منزل و حضور در مراکز شلوغ باید از ماسک استفاده کنید. به هیچ‌وجه شستن دست‌ها با آب و صابون را فراموش نکنید. مردم باید از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha