۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
میزان تولید محصولات پتروشیمی خراسان ۵۸ درصد افزایش یافت
مدیرعامل پتروشیمی خراسان:

میزان تولید محصولات پتروشیمی خراسان ۵۸ درصد افزایش یافت

بجنورد- مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: در سه‌ماهه ابتدای سال جاری میزان تولید محصولات این مجتمع ۵۸ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد؛ علیرضا بابا زاده اظهار داشت: میزان تولید پتروشیمی خراسان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در سه‌ماهه اول ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته و به میزان ۲۵۷ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین این رشد در شاخص فروش ۱۴۰ درصد و سود خالص ۱۲۵ درصد از ابتدای سال تا پایان خرداد رقم خورده است. 

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پتروشیمی خراسان گفت: در پایان سه‌ماهه اول سال با ۱۶۰ هزار تن تولید محصول اوره حدود ۳۲ درصد از برنامه تولید را نسبت به ظرفیت اسمی کارخانه پوشش دادیم که از این حیث پتروشیمی خراسان به‌عنوان تنها تولیدکننده اوره آمونیاک هولدینگ سرمایه‌گذاری شستا در مقایسه با سایر رقبا پیشتاز و در کشور رتبه اول را دارا است.

بابا زاده ادامه داد: همچنین این شرکت ازلحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد ۶۶ درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره نیز از سایر رقبای خود در کشور پیش است به‌نحوی‌که درآمدهای ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

وی از شرکت‌های تابعه هولدینگ سرمایه‌گذاری شستا اذعان داشت: در سه‌ماهه اول ۱۴۰۰ رقمی بالغ‌بر ۲۰ میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بازارهای بین‌المللی به فروش رسیده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان با اشاره به نقش این شرکت در عرصه اقتصاد کشور گفت: اکنون ما نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده امسال در درآمد و سود حدود ۳۵ درصد پیش هستیم و امیدواریم با عنایت حق‌تعالی و همت و تلاش مدیران و همکاران خدوم شرکت شاهد سالی پر از رونق و موفقیت در شاخص‌های عملکردی باشیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha