۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
۱.۵۶ میلیارد دلار سرمایه شرکت‌های خارجی در استان سمنان جذب شد
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان:

۱.۵۶ میلیارد دلار سرمایه شرکت‌های خارجی در استان سمنان جذب شد

سمنان – مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان بابیان اینکه در طی سال ۹۸ دو شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ۱.۵۶ میلیارد دلار در این استان سرمایه‌گذاری کردند.

امیر خلیلی خواه در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام برای جذب سرمایه­گذاری خارجی درروند توسعه استان، دو رویکرد مهم از سوی این نهاد دنبال می‌شد، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار خارجی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل اقتصاد و دارایی استان سمنان بود که در سال ۹۸ موفق به جذب سرمایه یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در استان سمنان شدیم.

 وی بابیان اینکه در گام نخست تمرکز بر شرکت‌های موجود در استان که از سرمایه­گذاران خارجی برخوردار هستند در دستور کار قرار داشت، افزود: تمرکز بر ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌ویژه هم استانی‌های مقیم از دیگر سیاست‌هایی بود که در راستای تحقق این هدف در اولویت قرار گرفت.

رفع مشکلات اداری شرکت‌های دارای سرمایه‌گذار خارجی

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان برچیدن معضلات و مشکلات اداری شرکت‌های دارای سرمایه‌گذار خارجی را مهم‌ترین راهکار برای جلب اعتماد آنان برای توسعه سرمایه­گذاری دانست و گفت: در رویکرد دوم بهره­گیری از ریشه­های خانوادگی افراد مقیم خارج از کشور برای آبادانی شهر و استان خودشان در دستور کار قرار گرفت.

خلیلی خواه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ موفق به اخذ مجوز سرمایه­گذاری خارجی برای یک شرکت در استان شدیم، تصریح کرد: با تلاش­های صورت گرفته این شرکت بخشی از سرمایه خود را در سال ۹۸ به استان وارد کرد.

وی در ادامه بابیان اینکه رشد مصوب درآمدهای سال ۹۹ به ۹۸ حدوداً ۲۸ درصد است، اضافه کرد: این آمار از سایر استان­های کشور کمتر خواهد بود.

تحقق ۸۷ درصدی درآمدهای استان سمنان در سال ۹۸

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: با همکاری بیش از بیست دستگاه اجرایی در سطح استان، تحقق درآمدهای استان نسبت به مصوب در سال ۹۸ بیش از ۸۷ درصد است.

خلیلی خواه یادآور شد: سهم اداره کل امور مالیاتی، نیروی انتظامی و اداره کل ثبت‌اسناد از کل وصول درآمدهای استان در سال ۹۸ بیش از ۹۸ درصد است.

کد خبر: ۱۰٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha