۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
«آستون مارتین ونتیج» چه ویژگی دارد؟
انگلیسی در قامت آلمانی

«آستون مارتین ونتیج» چه ویژگی دارد؟

آستون مارتین برای توسعه ونتیج با همکاری مرسدس بنز AMG یک پیشرانه ۸ سیلندر با حجم چهار لیتر و قدرتی معادل ۵۱۰ اسب‌بخار طراحی و تعبیه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی آستون مارتین تولید کننده محصولات لوکس و اسپرت انگلیسی در سال ۲۰۰۵ یک محصول کوپه عضلانی به نام ونتیج را معرفی و عرضه بازار کرد. این محصول حدود دو دهه است که روی خط تولید قرار دارد. از آنجایی که این خودروساز انگلیسی به دنبال توسعه بازار و افزایش فروش ونتیج بود، در سال ۲۰۱۸ نسل جدیدی از این محصول را با ظاهری زیباتر و البته نسبت به قبل جذاب‌تر معرفی کرد. آستون مارتین برای مشتریان خود نسخه ۲۰۲۱ آن را به صورت یک رودستر جسور و چابک به تازگی به جهان معرفی کرد. فاصله محوری ۲۷۰۵ میلی‌متری و طول ۴۴۶۵ میلی‌متری در کنار عرض ۱۹۴۳ میلی‌متری و زبان جدید طراحی آستون مارتین، استایلی بی‌نظیر را برای ونتیج رودستر به ارمغان آورده است.

«آستون مارتین ونتیج» چه ویژگی دارد؟

خطوط تیز روی بدنه و فرم‌ها و تقاطع‌های بدنه در کنار قامت ۱۲۷۲ میلی‌متری کاراکتری سنگین به لحاظ بصری و سیال برای ونتیج رودستر ۲۰۲۱ پدید آورده است

خطوط تیز روی بدنه و فرم‌ها و تقاطع‌های بدنه در کنار قامت ۱۲۷۲ میلی‌متری کاراکتری سنگین به لحاظ بصری و سیال برای ونتیج رودستر ۲۰۲۱ پدید آورده است. دماغه بلند در کنار آن دو چراغ جمع‌وجور و یک فک باز یا جلوپنجره بزرگ به فرم آستون مارتین ظاهری تهاجمی برای این کوپه دو در روباز به ارمغان آورده است. در نمای عقب یک حجم‌پردازی خاص با چراغ‌های باریک پیوسته و دو خروجی کروی شکل کوچک در طرفین سپر و یک دیفیوزر میانی که به رنگ مشکی پیانویی است و با رکاب و جلوپنجره هارمونی عالی را ایجاد کرده، زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

در این باره مت‌بکر مهندس ارشد آستون مارتین می‌گوید؛ اتومبیل‌های اسپرت کانورتیبل اغلب در مقایسه با نسخه کوپه خود در معرض تهدید قرار دارند، چراکه یک خودرو با دو نوع ساختار سقف متحرک و ثابت به بازار می‌آید. اما ونتیج رودستر کاملا وظیفه خود را به عنوان یک کوپه رودستر انجام خواهد داد تا با ویژگی‌های چون چالاکی و عملکرد بالا تمام نیازهای یک خودرو تمام اسپرت را برای راننده خود مرتفع کند. برای اینکه ونتیج رودستر با وزنی بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم بر چهارچرخ به حرکت در آید، تایرهای ۴۰/۲۵۵ سفارشی پیرلی پی‌زیرو و با رینگ‌های ۲۰ اینچی به بازار خواهد آمد.

«آستون مارتین ونتیج» چه ویژگی دارد؟

اما در زمان ورود به کابین با یک فضای نسبتا شلوغ مواجه هستیم، زیرا تمام ادوات به کنسول میانی متمرکز شده و فضای شلوغی را به وجود آورده است. غربیلک فرمان با هندسه خاص و دو پدال شیفتر بزرگ در پشت آن و کلاستر ۹.۱ اینچی دیجیتالی و دوخت زرد رنگ در کنار قطعات تزئینی فیبرکربنی، فضای داخلی را بسیار اسپرت جلوه می‌دهد.

استفاده از پلاستیک منعطف و پوشش چرم ناپا و صندلی‌های اسپرت ارگونومی، یک نمایشگر میانی به همراه سایر تجهیزاتی چون کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سامانه پایش ترافیکی، کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق و سیستم فعال دریچه‌های اگزوز از دیگر موارد و تجهیزات مهم ونتیج رودستر ۲۰۲۱ هستند. زیر کاپوت کشیده این سوپراسپرت روباز بریتانیایی، قلب تپنده قدرتمند ستاره اشتوتگارت جا خوش کرده است.

یک موتور هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم چهارلیتر و تجهیزبه تویین-توربوشارژ AMG موسوم به M۱۷۷ با پاشش سوخت مستقیم حداکثر توان خروجی را به ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور را به ۶۸۵ نیوتون‌متر می‌رساند

یک موتور هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم چهارلیتر و تجهیزبه تویین-توربوشارژ AMG موسوم به M۱۷۷ با پاشش سوخت مستقیم حداکثر توان خروجی را به ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور را به ۶۸۵ نیوتون‌متر می‌رساند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF این قدرت و گشتاور را به محور عقب منتقل می‌کند تا ۳.۷ ثانیه با پیکره بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست‌ می‌یابد و حداکثر سرعت را به ۳۰۵ کیلومتر برساعت می‌رساند.

«آستون مارتین ونتیج» چه ویژگی دارد؟

همچنین شرکت آستون مارتین از یک ساختار Z-fold مکانیزم برای باز و بسته کردن سقف متحرک استفاده می‌کند که به گفته این سوپراسپرت‌ساز بریتانیایی در سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت تنها ۶.۷ تا ۶.۸ ثانیه زمان نیاز است که این سقف باز یا بسته شود. ساختار Z-fold و ساختار شاسی و بدنه تنها ۶۰ کیلوگرم نسبت به مدل کوپه سنگین‌تر است. احتمالا این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۶۱ هزار دلار برای مشتریان به بازار عرضه شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha