۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
قیمت نفت در بازارهای جهانی افت کرد

قیمت نفت در بازارهای جهانی افت کرد

با افزایش غافلگیرکننده سهام های ایالات متحده و تضعیف چشم انداز تقاضای نفت، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت، پس از اینکه گزارش صنعت نشان داد که هفته گذشته در ذخایر نفتی ایالات متحده افزایش غیرمنتظره ای وجود داشته، که نگرانی از افزایش مجدد موارد ابتلای COVID-۱۹ به طور بالقوه تقاضای سوخت را کاهش می دهد. معاملات آتی نفت خام برنت با ۵۲ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید و رشد ۱.۱ درصدی روز سه شنبه را پشت سر گذاشت. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۵۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۶.۷۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز سه شنبه یک دلار افزایش داشت.

تحلیلگران گفتند: در معاملات صبح امروز پس از گزارش شگفت آور موجودی، این بازار تحت فشار اندکی قرار گرفته است. به گفته دو منبع بازار، به نقل از ارقام موسسه نفت آمریکا سهام نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۶ جولای ۸۰۶ هزار بشکه افزایش یافت.

در مقایسه، نظرسنجی رویترز از ۱۰ تحلیلگر به طور متوسط ‌تخمین زده که سهام های نفت خام حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است. سرمایه گذاران در انتظار داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند تا ببینند آیا افزایش موجودی نفت خام را تأیید می کند که به افت موجودی طی هشت هفته ختم شده است.

به گفته یک تحلیل گر: قیمت امروز و به طور بالقوه قیمت فردا با توجه به اطلاعات سهام های نفت ایالات متحده پیش خواهد رفت، اما بزرگترین موضوع توافق اوپک پلاس عبارتند از اینکه افزودن ۴۰۰ هزار بشکه در روز در مقابل افزایش تقاضا با توجه به گسترش نوع دلتای کووید، قرار می گیرد.

توافق اوپک پلاس برای افزایش عرضه تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز از ماه آگوست تا ماه دسامبر، باعث افزایش فروش قیمت نفت در روز دوشنبه شد، که تقاضا با ترس از موارد ابتلای نوع دلتای کووید در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده، انگلیس و ژاپن تشدید می شود. در حالی که تقاضای سوخت طی ماه های اوج تابستان بهبود یافته است، افزایش موارد ابتلای نوع دلتا COVID-۱۹ بر چشم انداز تقاضا تأثیر می گذارد.

به گفته یک تحلیل گر انرژی: گونه دلتای کووید تغییرات بازار نفت را در اختیار گرفته، زیرا در چند هفته گذشته علامت سوال بزرگی را در مورد بازگشت تقاضا ایجاد کرده است. ممکن است نفت خام در روزهای آینده دستاوردهای ناچیزی داشته باشد، اما به سختی می توان به این زودی ها جهش های بالاتر را تجربه کرد.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha