مرسدس بنز از مدل مفهومی سدان Vision EQXX رونمایی کرد.

به گزارش بازار؛ کمپانی مرسدس بنز طبق وعده قبلی خود با رسیدن به روز سوم ژانویه از یک کانسپت برقی پیشرفته رونمایی کرد. همانطور که از تیزرهای قبلی مشخص بود، این کانسپت ویژن EQXX نام دارد و در آن بیش از هر چیز دیگر بر بهینه بودن و بیشترین راندمان ممکن تمرکز شده است. به لطف همین ویژگی، تازه‌ترین مفهومی اشتوتگارتی‌ها می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

حتما می دانید که برد حرکتی محدود یکی از نقاط ضعف خودروهای الکتریکی است. در کانسپت EQXX مرسدس بنز این نقطه ضعف را نشانه گرفته و سعی کرده خیال مشتریان را از بابت آن راحت کند.

این کمپانی می‌گوید با مفهومی جدیدش، می‌توان فاصله برلین تا پاریس را بدون نیاز به شارژ، سفر کرد. همچنین این شرکت افزوده مشتریان آمریکایی در صورت داشتن خودرویی مثل ویژن EQXX بطور میانگین در ماه دو بار به شارژ باتری نیاز خواهند داشت.

در رابطه با ظرفیت دقیق باتری EQXX اطلاعاتی در دست نیست، اما مرسدس بنز گفته که از پکی با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در آن استفاده شده است.

نکته جالب توجه اینکه این پک در مقایسه با نمونه به کار رفته در EQS به میزان ۳۰ درصد سبک‌تر بوده و ۵۰ درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند.

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۸٬۸۵۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha
    ;