۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
برآورد تولید ۹۰۰ هزار تن سیب ‌زمینی در استان همدان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد:

برآورد تولید ۹۰۰ هزار تن سیب ‌زمینی در استان همدان

همدان - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برآورد تولید ۹۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در این استان خبر داد و گفت: امسال ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان همدان زیر کشت سیب زمینی رفته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان؛ علی بایگانه با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۰ هکتار سیب‌زمینی در مزارع همدان کشت شده بود که ۹۱۳ هزار تن محصول از این سطح تولید شد، اظهار کرد: برداشت سیب‌زمینی تابستانه از نیمه تیرماه در استان آغاز شده و فعلا به پیک برداشت نرسیده است ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم تیر ۱۰ درصد برداشت شود که احتمال می‌رود با توجه به قیمت پایین این محصول برداشت حدود پنج تا شش درصد باشد.

بایگانه با بیان اینکه کشاورزان منتظرند قیمت افزایش یابد سپس محصول را برداشت کنند، عنوان کرد: در حال حاضر کشاورزانی که نیاز مالی دارند اقدام به برداشت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه محصولات سیب‌زمینی پوست نگرفته و به رسیدگی کامل نرسیده است، اضافه کرد: سیب‌زمینی تابستانه مصرف تازه‌خوری دارد و برای استفاده تازه مناسب است‌.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیک برداشت سیب‌زمینی تابستانه را مردادماه عنوان کرد و افزود: پیک برداشت سیب‌زمینی پاییزه نیز مهرماه است.

کد خبر: ۹۹٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha