۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
سیل و کرونا بوم گردی‌های گلستان را زمینگیر کرد
رئیس انجمن حرفه‌ای بوم گردی‌های گلستان:

سیل و کرونا بوم گردی‌های گلستان را زمینگیر کرد

گرگان- رئیس انجمن حرفه‌ای بوم گردی‌های استان گلستان گفت: سیل و کرونا در سالجاری بوم گردی‌های گلستان را زمینگیر کرده است و دورنمای امیدوارکننده ای به جهت مساعدت مالی و حمایتی دولت در این بخش ندیده ایم.

عباسعلی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال سیل و کرونا خسارت سنگینی به واحدهای بوم گردی گلستان وارد کرده است و زمینگیر شدن بسیاری از آن ها دور از انتظار نیست.

وی افزود: در ابتدای سیل با وقوع سیل در مناطق شمالی استان، بر اثر تبلیغات سوء صدا و سیما و نگرانی‌های ایجاد شده فعالیت بسیاری از واحدهای بوم گردی استان تحث تاثیر سیل قرار گرفت و بسیاری از رزروها کنسل شد.

رئیس انجمن حرفه‌ای بوم گردی‌های استان گلستان ادامه داد: با این اتفاق تمام بوم گردی های استان با عدم اشتغال، خسارت و عدم مراجعه کننده و تاخیر در پرداخت وام‌ها دچار مشکلات مالی شدند و چشم امید همه به عید نوروز بود.

وی اضافه کرد: پس از سیل وعده های پرداخت خسارت ناشی از سیل و استمهال وام‌ها انجام نشد و چشم امید همه به پایان سال بود که با شیوع کرونا بحران برای بوم گردی های استان به وجود آمده و بعید است بسیاری از واحدهای بوم گردی به راحتی بتوانند از آن عبور کنند.

باقری با اشاره به اینکه با شیوع کرونا در استان گلستان فعالیت واحدهای بوم گردی استان ممنوع شده است، خاطرنشان کرد: هرچند رئیس کل بانک مرکزی، از تاخیر سه ماهه در پرداخت اقساط خبر داده است اما خبری از بخشودگی نیست و بعید است این تاخیر به بوم گردی ها برای رهایی از مشکلات مالی کمک کند.

وی گفت: با این شرایط دورنمای امیدوار کننده ای جهت مساعدت مالی و حمایت های دولتی از واحدهای بوم گردی دیده نمی‌شود و قطعا شرایط سختی پیش روی سرمایه گذاران در این بخش خواهد بود.

کد خبر: ۹٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha