۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
مطالبات کشاورزان مازندران در حال پرداخت است| خرید ۷۶ هزار تن محصول
بازار پیگیری کرد؛

مطالبات کشاورزان مازندران در حال پرداخت است| خرید ۷۶ هزار تن محصول

ساری- برخی از کشاورزان مازندران همچنان برای دریافت مطالبات خود بابت فروش گندم و کلزا از دولت معطل مانده اند و متولیان امر وعده دادند در پرداخت مطالبات تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، برخی از کشاورزان مازندران به رغم آنکه محموله های گندم و کلزای خود را به بخش دولتی تحویل داده اند، هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

افزایش قیمت گندم به کیلویی پنج هزار تومان و ممنوعیت خروج آن از استان سبب شده تا برخی از کشاورزان محصولات مازاد را به مراکز دولتی تحویل دهند و به فروش برسانند. در سال جاری ۵۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به زیر کشت گندم و هفت هزار هکتار از مزارع نیز به زیر کشت کلزا رفته است.

پیش بینی ها بر این است که ۱۵۰ هزار تن گندم و ۱۱ هزار تن کلزا در استان تولید شود. 

جمعی از کشاورزان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار، سخت گیری های اعمال شده در خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا و یا مشکلات دستگاه سنجش افت کیفی را از جمله مسائل بیان کردند.

این درحالی است که عباس وفایی نژاد مدیرکل غله مازندران از پرداخت مطالبات کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۶ هزار تن گندم و کلزا در استان خریداری شد.

وی در پیگیری خبرنگار بازار درباره مطالبات کشاورزان گفت: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت مطالبات کشاورزان برای خرید گندم و کلزا تاکنون پرداخت شد و مابقی نیز به زودی پرداخت می شود.

کد خبر: ۹۹٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha