۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
رکود بازار مسکن در مازندران/ حذف تراس منازل کارشناسی نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رکود بازار مسکن در مازندران/ حذف تراس منازل کارشناسی نیست

ساری- کیانی، یک فعال در بازار مسکن و استاد دانشگاه با اشاره به رکود بازار مسکن درپی گرانی‎‌های بی‌سابقه گفت: قیمت تمام شده مسکن افزایش یافته است.

مریم کیانی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر توجه به اصولی برای خرید مسکن و آپارتمان اظهار داشت: در هنگام خرید مسکن و آپارتمان باید به این مسئله توجه کرد که عرض راه پله ها کمتر از یک متر و ۱۰ سانتی متر نباشد زیرا کم بودن عرض سبب می شود هنگام اسباب کشی با مشکل روبرو شوند.

وی با اشاره به رکود در بازار مسکن به دلیل گرانی ها و افزایش قیمت ها یادآور شد: همچنین دیوار اطراف آسانسور کمتر از ۲۰ سانتی متر نباید باشد و ابعاد آسانسور ساختمان باید استاندارد باشد.

وی تصریح کرد: علاوه براین تمام فضاهای ساختمان باید از نور مستقیم بهره مند باشند و فاصله پانسیون ها استاندارد باشد.

کیانی با تاکید بر رعایت فاصله طولی، بهره مندی از تهویه مطلوب را از دیگر موارد در هنگام خرید مسکن ذکر کرد و گفت: عرض اتاق خواب نیز از دو متر و ۷۰ سانتی متر کمتر نباشد.

این فعال در بازار مسکن رعایت فاصله کابینت ها و عرض راهروها را از دیگر موارد مورد توجه ذکر کرد و گفت: فضاهای مسکونی ۷۵ متر به بالا حتما باید دارای بالکون باشد و حذف تراس از ساختمان و واحدهای مسکونی مناسب و کارشناسی نیست.

وی با اشاره به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف اظهار داشت: افزایش مصالح ساختمانی و بی ثباتی در آن سبب افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن شده و این مسئله به رشد بی سابقه قیمت ها دامن زده که از جمله دلایل رکود است.

کد خبر: ۹۹٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha