۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تکمیل پایاب سد خداآفرین نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار است/ تامین منابع از محل فروش اراضی
استاندار اردبیل خبر داد؛

تکمیل پایاب سد خداآفرین نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار است/ تامین منابع از محل فروش اراضی

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: هزینه تکمیل پایاب سد خداآفرین یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده که از محل بودجه دولتی و فروش اراضی سعی می‌کنیم تا تأمین منابع در این حوزه انجام شود.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: هر چند هزینه تکمیل پایاب سد خداآفرین یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده اما از محل بودجه دولتی و فروش اراضی سعی می‌کنیم تا تأمین منابع در این حوزه انجام و اراضی پایاب سد خداآفرین تا ۹۰ درصد واگذاری تا پایان امسال انجام شود.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه انقلابی بزرگ در بخش کشاورزی و توسعه همه‌جانبه رقم خواهد زد و انتظار می‌رود روز به روز تحول اساسی را در بخش کشاورزی و تولید محصولات در منطقه حاصلخیز مغان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل گفت: یکی از طرح‌های عظیم دولت در مغان اجرای فازهای مختلف پایاب سد خداآفرین و پایاب سد احمدبیگلو و عمارت است که با قوت و قدرت این کار در حال انجام است.

بهنام‌جو افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی در این بخش واگذار شده و مقرر است ۴۵ هزار هکتار اراضی به کشاورزان و بهره‌برداران واگذار شود که مراحل نهایی واگذاری و اجرای این پروژه‌ها را در شمال استان شاهد هستیم.

وی از تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای در سال‌های اخیر خبر داد و خاطر نشان کرد: با یک جهش مناسب توسعه همه‌جانبه را در این حوزه شاهد هستیم به طوری که ظرفیت مجتمع‌های گلخانه‌ای از ۱۲ هکتار در چهار سال اخیر به ۱۴۵ هکتار در سطح استان افزایش یافته است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بخش عظیمی از سرمایه‌گذاران از استان‌های دیگر در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دادند که انتظار می‌رود این کار و جهش همه‌جانبه ادامه پیدا کند.

وی ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای را در افق دو ساله ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن است که در برنامه‌ریزی انجام شده این میزان را تا چندین برابر افزایش خواهیم داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در اکثر مناطق استان از سرعین، نیر و نمین گرفته تا کوثر و خلخال توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای آغاز شده و این اقدام نوید تحول خوبی را در بخش کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌دهد.

کد خبر: ۹۹٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha