۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
قیمت مسکن در زنجان افزایش یافت/ ضرورت ساماندهی مشاورین املاک
رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان:

قیمت مسکن در زنجان افزایش یافت/ ضرورت ساماندهی مشاورین املاک

زنجان- طاهری، رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان با بیان اینکه طی دو سال اخیر قیمت مسکن در استان افزایش یافته است، گفت: به علت گران شدن سیمان و میلگرد ساخت و سازها تعطیل شده است.

ابوالفضل طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: از سال گذشته مشاورین املاک در زنجان ساماندهی می شوند و این کار باعث شده تا فعالیت قانونی مشاورین املاک در استان بهتر شود. 

وی اظهار کرد: ساماندهی مشاورین املاک در استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک انجام می شود و با ساماندهی انجام گرفته تعداد مشاورین املاک از یک هزار و ۶۰۰ مشاور املاک به یک هزار و ۱۹۰ مورد رسیده و تاکنون  هم ۴۱۰ مشاور املاک که غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت می کردند پلمب شدند.

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان  گفت: متاسفانه بیکاری در استان زنجان عامل شده تا افراد زیادی به کار بنگاه داری مسکن مشغول شوند و این امر باعث می شود افراد زیادی بدون مجوز در این حرفه بدون تخصص مشغول به کار شده و بازار مسکن را متزلزل می کنند. 

طاهری تاکید کرد: طی سال گذشته و امسال قیمت مسکن در استان زنجان افزایش یافته و در این میان تنها چیزی که جلوی افزایش قیمت مسکن را می‌تواند بگیرد افزایش ساخت و سازها است ولی به علت گران شدن سیمان و میلگرد ساخت و سازها تعطیل شده و این امر هم باعث می شود تا خرید و فروشی مسکن هم دچار افول شود. 

وی به وضعیت اجاره بهای مسکن در زنجان  اشاره کرد و گفت: برخی از مالکین مسکن قیمت اجاره بها را افزایش می‌دهند و مستاجرین در سختی اجاره بها را پرداخت می کنند ولی در این میان برخی از صاحبان منزل به خاطر شرایط اقتصادی اجاری بهای کمتری را از مستاجرها می گیرند.

کد خبر: ۹۹٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha