۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
خسارت سوانح طبیعی در منطقه به ۳۰ میلیارد دلار رسید
رئیس سازمان فضایی ایران:

خسارت سوانح طبیعی در منطقه به ۳۰ میلیارد دلار رسید

براری، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: میزان خسارات وارد شده بر اثر سوانح و مخاطرات طبیعی در ایران و منطقه طی ۱۸ ماه گذشته، بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش بازار، مرتضی براری در مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه بین روسای سازمان هواشناسی، سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه کمک کند تا سهم بیشتری در مدیریت مخاطرت طبیعی و هدایت آن به سمت پیش بینی و پیشگیری داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شکل‌گیری این همکاری‌ها کمک می‌کند تا در کشور بخشی از خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی را مدیریت کنیم و با کارگروه‌هایی که شکل می‌گیرد و هماهنگی‌های بین دستگاهی بتوانیم این عرصه را مدیریت کنیم.

براری گفت: لازم است تلاش کنیم فضا را برای ورود بخش خصوصی در این عرصه نیز فراهم کنیم. همه تلاش سازمان فضایی نیز این است که در تولید داده‌هایی که مورد نیاز کشور است، نقش آفرینی کند.

وی افزود: ما امروز بیش از ۱۰ ماهواره داریم که از طریق آن به‌صورت برخط (آنلاین) داده دریافت می‌کنیم و روزانه بیش از ۳۳ دریافت آفلاین داریم که این داده‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش کشاورزی نقش‌آفرینی کند.

کد خبر: ۹۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha