تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای محرز است
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای محرز است

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از تخلفاتی سخن گفت که نشان از قصور واضح فروشگاه‌های زنجیره‌ای شامل تبانی با تولیدکننده و گران‌فروشی است و قانون هم بازدارندگی لازم را ندارد.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی در رابطه‌ با اقدامات مقابله‌ای با تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: همکاران ما به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کرده‌اند و تخلفات قابل‌توجهی را احصا نموده‌اند.

وی در همین رابطه، فروش اینترنتی را روندی معقول خاصه در ایام کرونایی عنوان کرد و ادامه داد: از مدیران فروشگاه‌ها خواهش کردیم کاری نکنند که اعتماد مردم سلب شود تا مشتریان همان شیوه سنتی خریدوفروش را دنبال کنند.

اسفنانی گفت: بااین‌وجود همچنان مراجعات مردمی فراوانی مبنی بر اعلام تخلف داریم و اکیپ‌های سرزده ما نیز نشان از تنوع در تخلفات دارد؛ از تقلب در کالاها گرفته که رقمی حدود ۲۰۰ تن برنج مخلوط را نشان می‌داد تا تحقیقاتی که صورت دادیم و نمایانگر تبانی از سوی این فروشگاه‌ها بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران یادآور شد: ما دائماً احکامی را برای این تخلفات صادر می‌کنیم و از مردم هم توقع داریم علاوه بر اعلامِ گزارش تخلفات، قیمت‌ها را در صندوق، روی شلف و نیز رقم درج شده روی کالا را بررسی کنند.

اسفنانی درباره موضع‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رادیو گفت‌وگو، گفت: رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌غلط توجیهاتی را مطرح می‌کند که قابل دفاع نیست. آن‌ها ادعا می‌کنند وقتی کالایی تفاوت قیمت پیدا می‌کند و تا زمانی که به دست آن‌ها برسد، قیمت جدید را درج می‌کنند. هرچند ممکن است برخی کالاهای قبلی که در شلف فروشگاه مانده است قیمتی پایین‌تر داشته باشد.

وی افزود: مردم گناهی نکرده‌اند که به دلیل قصور فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عدم صبر برای فروشِ کالاهای قبلی، متضرر شوند.

اسفنانی در تکمیل سخنان مجری برنامه اظهار کرد مردم با دیدنِ برخورد تعزیراتی دچار سردرگمی می‌شوند چراکه نوع و میزان جریمه‌ها با تخلفات صورت‌گرفته، مطابقت ندارد، گفت: برخی اقدامات در برابر تخلفات بازدارنده نیست و لذا قوانین موجود باید اصلاح شود. ضمن اینکه برخی شیوه‌های اجرای قانون نیز کارآمد نمی‌باشد.

در قانون اعلام شده در صورت گران‌فروشی برای بار فروشنده باید دو بار جریمه شود و این روند تا تخلف چهارم ادامه دارد و بر حجم جریمه افزوده می‌شود و تازه در مرحله آخر به نصب بنر و معرفی می‌انجامد. این کارها اصلاً بازدارنده نیست.

اسفنانی معتقد است برخورد با جرایم باید به‌گونه‌ای باشد که مردم در ابتدای امر آن مجموعه صنفی را بشناسند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در ادامه سخنان خود در رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: گاه در صورت مشاهده گران‌فروشی، مشخص نیست که چه تعداد کالا خریداری شده است؛ لذا امیدواریم راهکاری جدید دیده شود تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

کد خبر: ۹۹٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha