۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
 سد راه سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارز نشوید
خطاب به تصمیم‌گیران اجرایی مطرح شد؛

سد راه سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارز نشوید

شرفی، رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین مهم‌ترین دغدغه استخراج‌کنندگان رمزارز را، مشکلات تصمیم گیری در حوزه اجرا دانست که سد راه سرمایه‌گذاری در این صنعت و استفاده از ظرفیت‌های آن برای کشور است.

به گزارش بازار، محمدرضا شرفی لزوم چابکیِ مجلس برای اصلاح و یا تصویبِ قوانینی در حوزه رمز ارز ها را خواستار شد؛ چراکه معتقد است تا بروز مشکلات و اصلاحِ قوانین در مجلس چند سال زمان صرف می شود و تا آن موقع، اقتصاد کشور آسیب هایی از محل رمز ارزها دیده و کار از کار گذشته است.

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین با بیان اینکه بدین منظور بایستی یک شورا متشکل از تمام سازمان های درگیر به وجود آید، از نوعی فرهنگ سازی اشتباه در قانونِ رمز ارز به عنوان مصوبه ای در سطح اول کشور سخن گفت و افزود: رمز ارز باید به عنوان رمز دارایی نام گذاری شود چراکه از از نظر ماهیت و کاربرد می توان تفاوتی را برای آن قائل شد.

به گزارش رادیو گفت‌وگو، شرفی از حدود سه هزار تقاضا برای ماینر در کشور خبر داد و افزود: سرمایه این افراد به صورت دستوری، درپی قطع برق به صورت راکد در آمده و ماینرها تا ۴ ماه به صورت دستوری خاموش هستند.

وی در عین حال مشکلات موجود را به قیمت برق بی ارتباط دانست و معضل اصلی را در عدم ثبات در تصمیم گیری ها عنوان کرد و این رویه را موجب چالش زا بودن برای سرمایه گذار دانست و افزود: به کمیسیون اقتصادی دولت پیشنهاد دادیم شرایط ثبات را برای سرمایه گذاران ماینری پدید آورند چراکه کسی در این صنعت توقع یارانه دولتی ندارد.

شرفی معتقد است کسانی که در این صنعت فعال هستند باید بدانند برآوردشان به نتیجه خواهد نشست و می توانند روی درآمدشان محاسبات و برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین افزود: کسانی که در ایران هستند، به اندازه ای سرمایه داخلی دارند که تمام توان کشور را پوشش دهند و متقاضیِ خوبی هم برای استخراج رمز ارز وجود دارد اما شرایط تصمیم گیری در دستگاه های اجرایی، سد راهِ بهره گیری از این فرصت در کشور است.

شرفی در بخشی دیگر از سخنان خود در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، ساز و کار فوق را قدمی در راه آزادسازی قیمت حامل های انرژی عنوان و تاکید کرد دیر یا زود باید به این سمت حرکت کنیم.

کد خبر: ۹۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha