۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
نرخ سرمایه‌گذاری در استان اردبیل پایین است
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل:

نرخ سرمایه‌گذاری در استان اردبیل پایین است

اردبیل- حسن زاده، استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل با اشاره به پایین بودن نرخ سرمایه‌گذاری در استان، گفت: ضروری است با جذاب کردن حوزه سرمایه‌گذاری به تقویت این بخش کمک شود.

محمد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف سپرده‌های مردم بدون بازدهی اقتصادی و حضور در عرصه تولید به حال راکد درآمده که ضروری است با خروج این سرمایه‌ها از بازارهای بدون بازدهی مناسب اقتصادی به سمت تقویت سرمایه‌گذاری‌های مولد حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر بازدهی در بازار مالی ارز، مسکن، بورس و سپرده‌های بانکی به مراتب بیشتر و بهتر از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و مولد بوده در حالی که نتیجه و خروجی این سرمایه‌گذاری‌ها رکود تورمی را به همراه داشته است.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل به درد مزمن اقتصاد ایران با عنوان تورم دو رقمی اشاره کرد و گفت: این وضعیت در سطح ملی و استان‌ اردبیل آزاردهنده است به گونه‌ای که در دهه ۹۰ افت تاریخی در حوزه سرمایه‌گذاری و افزایش نرخ باروری در این بخش اتفاق افتاده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه بازارهای غیرمولد و سوداگرانه مانع از شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های جدید در سطح ملی و استانی شده است، افزود: بهتر است با ابزارهای مناسب فعالیت‌های این بخش‌ها را مولد و جذاب کنیم تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی به ظرفیت سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: بدون تکیه بر درآمد نفت باید دولت حمایت‌های همه‌جانبه را با مشوق‌های لازم از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف انجام دهد تا در کنار رونق‌ گرفتن این بخش سرمایه‌ها و سپرده‌های مردمی نیز در جریان تولید و تحول اقتصادی سودآوری بیشتری را به همراه داشته باشد.

حسن‌زاده به دولت آینده و تیم اقتصادی توصیه کرد تا به جای جذاب کردن بازار سوداگری و غیرمولد، نسبت به ایجاد جذابیت در بازار سرمایه‌گذاری حقیقی اقتصادی کمر همت بسته و بیش از گذشته به تولید و شاخصه‌های آن بها بدهند.

کد خبر: ۹۹٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha