۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی اجرای دائمی قوانین همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد

تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی اجرای دائمی قوانین همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان

کمیسیون برنامه به دلیل تاکید بر اجرای رتبه بندی معلمان به صورت اصولی و قانونی از مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه خواست تا هر کدام گزارش کاملی را در این خصوص ارائه کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه سه موضوع با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بررسی ابهام ایجاد شده در خصوص موضوع همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی در این جلسه افزود: همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی تنها برای اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم اجرایی شده و حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های غیروابسته به وزارت علوم و مراکز پژوهشی وابسته و غیروابسته به این وزارتخانه در اجرا مشمول این قانون نشده‌اند.

مفتح تصریح کرد: در ادامه نشست ابهام پیش آمده در اجرای جزء (۱) و (۷) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۰  درباره نحوه اجرای قانون افزایش و تعیین سقف حقوق‌ها و همچنین بار مالی مصادیق جزء (۲) بند (و) تبصره (۲) بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بعد از بحث و بررسی‌ها مقرر شد، این کمیسیون طی نامه‌ای به ریاست مجلس شورای اسلامی مواردی را برای حل این سه موضوع پیشنهاد دهد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه برای حل این مسایل گفت: از نگاه این کمیسیون منظور از همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی در قانون بودجه ۱۴۰۰، همسان‌سازی حقوق تمامی اعضای هیئت علمی‌هایی هستند که براساس ضوابط وزارت علوم به عنوان هیئت علمی پذیرفته شده و مجوز دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع یعنی همسان سازی حقوق‌ها شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش مانند دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و دیگر دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌های دیگر نیز خواهد شد.

مفتح همچنین در خصوص تصمیم این کمیسیون درباره ابهامات نحوه اجرای قانون افزایش و تعیین سقف حقوق‌ها و آیین نامه ابلاغی دولت طی هفته های گذشته در این مورد نیز تصریح کرد: این موضوع به هیئت تطبیق قوانین مجلس مرتبط است و رئیس مجلس نیز در حال پیگیری آن هستند.

وی اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه امروز ضمن تاکید بر اجرای قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه بویژه ماده ۳۰ آن که مشتمل بر رتبه‌بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و ... می‌شود، از رئیس مجلس در این نامه درخواست تشکیل کمیسیونی مشترک، متشکل از اعضای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، آموزش و تحقیقات و اجتماعی را دارد تا تمامی ابعاد اجرای دائمی این قوانین را به صورت تخصصی بررسی و با اکثریت قاطع نمایندگان تصویب کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل تاکید بر اجرای رتبه بندی معلمان به صورت اصولی و قانونی از مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه خواست تا هر کدام گزارش کاملی را در این خصوص به کمیسیون تا هفته آینده ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: این گزارش‌ها باید شامل تعیین میزان هزینه اجرای رتبه بندی معلمان و تحقق بند (و) قانون بودجه و همچنین چگونگی استفاده از منابع درآمدی دیگر بخش‌های بودجه برای این موارد شود تا با تامین بار مالی مورد نیاز، مصوبات مجلس درباره رتبه بندی و ... در اجرا با مشکلی مواجه نشود.

کد خبر: ۹۹٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha