۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
رکود نسبی در بازار موبایل؛ تغییرات چشمگیری در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود
رئیس اتحادیه صوتی تصویری و موبایل تهران:

رکود نسبی در بازار موبایل؛ تغییرات چشمگیری در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود

لرستان- درستی، رئیس اتحادیه صوتی تصویری و موبایل تهران گفت: بازار موبایل فعلا در یک رکود نسبی قرار دارد و چون اخیراً نرخ ارز ثابت بوده، قیمت موبایل هم تغییر چندانی نداشته است.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید همیشه نوسانات ارز و دلار بر قیمت کالاهای وارداتی مانند گوشی اثرگذار است.

وی افزود: در حال حاضر  کالا به اندازه کافی وجود دارد ولی به دلیل بالا بودن قیمت دلار تا حدی شاهد رکود در بازار موبایل هستیم و گرنه ما هیچ گونه کمبودی در خصوص این کالا نداریم.

رئیس اتحادیه صوتی تصویری و موبایل تهران با بیان اینکه از زمانی که ریجیستری موبایل صورت گرفته ما دیگر کالای قاچاق نداریم، عنوان کرد: حدود ۹۸ درصد بازار تلفن همراه محصولات وارداتی است و ما ساخت داخل نداریم و یا اگر هم هست تک رقمی است.

درستی با بیان اینکه ما نباید همه امور کشور را به انتخابات چه در داخل کشور و چه در کشورهای دیگر گره بزنیم، تصریح کرد: تلفن همراه به سبد خانوارها وارد شده و خانوارها امروزه واقعاً به این کالا نیاز دارند و شاید بتوان گفت ماهیانه حدود یک میلیون محصولات تلفن همراه وارد سبد خانوارها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خرید محصولات تلفن همراه در برخی ماه‌های سال مثل ایام نوروز و تابستان، بیشتر است و از زمانی که کرونا وارد کشور شده به دلیل دور کاری و ارتباطات از راه دور نیاز به تلفن همراه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه صوتی تصویری و موبایل تهران بیان کرد: علاوه بر تحریم و کرونا، بحث سیستم مدیریت داخلی نیز بر این کالاها اثر گذار است ولی فعلا هیچ گونه اتفاق خاصی در بازار موبایل رخ نداده است.

وی به خریداران توصیه کرد که قبل از انجام خرید کالا آن را از فروشندگانی که دارای پروانه کسب باشند خریداری کنند و همان لحظه کالا را بررسی و امتحان کنند که دچار مشکل نباشد.

کد خبر: ۹۹٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha