۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
انباشت نهاده های دامی در بنادر کشور/ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهاده توزیع شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی: 

انباشت نهاده های دامی در بنادر کشور/ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهاده توزیع شد

قزوین- معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شاهد انباشت نهاده های دامی در بنادر کشور هستیم، گفت: در انتقال و حمل نهاده ها چالش هایی وجود دارد که از استانها خواسته ایم در این زمینه وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی رضایی ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح مجتمع دشت خوشه ابیک در خصوص توزیع نهاده های دامی گفت: با حمایت دولت خوشبختانه نهاده های دامی به میزان کافی وارد کشور شده و در تامین آن مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد انباشت نهاده های دامی در بنادر کشور هستیم اما در انتقال و حمل آن چالش هایی وجود دارد که از استانها خواسته ایم وارد عمل شوند و با کمک جهاد کشاورزی برای توزیع آن در بین فعالان این حوزه اقدام کنند.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهاده دامی در کشور توزیع شد 
معاون وزیر جهاد تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهاده در میان فعالان بخش کشاورزی توزیع شده اما افزایش قیمت ها، هزینه تولید را بالا برده است که به دلیل کاهش میزان تولید علوفه و افزایش هزینه های تولید، وزارت جهاد آنالیز قیمت شیر را به دولت داده و قرار شد در دو مرحله قیمت شیر اصلاح شود.

رضایی بیان کرد: مرحله اول اصلاح قیمت شیر در حال انجام است چرا که معتقدیم با پایین نگه داشتن قیمتها نمی توان از این صنعت حمایت کرد و امروز این صنعت نیاز به این دارد که قیمتی منطقی برای آن تعیین شود.

پلاک کوبی دامها به سرعت انجام می شود 
رضایی یادآور شد: پلاک کوبی واحدهای دامی گام مهمی در ایجاد شفافیت، ساماندهی مناسب امور و مدیریت اصولی کارها و جمع آوری اطلاعات جامع از وضعیت دام های صنعتی و سنتی است و این کار با جدیت ادامه دارد. 

وی اظهار داشت: در کشور بیش از ۷۵ میلیون راس دام شناسایی شده که ۴۰ میلیون راس آن پلاک کوبی شده که استان قزوین در این حوزه در پلاک کوبی دامها موفق عمل کرده است.

کد خبر: ۹۹٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha