۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
رشد ۲۵ درصدی تولید پوشاک در سال ۹۹
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت خبر داد

رشد ۲۵ درصدی تولید پوشاک در سال ۹۹

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، از رشد ۲۵ درصدی تولید پوشاک ایرانی در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش بازار، افسانه محرابی در نشست خبری برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته افزود:‌ ما در حوزه صادرات پوشاک نیز شاهد رشد هستیم اگر چه رقم آن کم است، اما نشان دهنده شرایط خوب این صنعت خواهد بود ضمن اینکه میزان صادرات پوشاک ایرانی از ۵۰ میلیون دلار به ۱۱۳ میلیون دلار در سال ۹۹ افزایش یافته که شاهد رشد ۹۲ درصدی آن هستیم.

وی با اشاره به ارتقا کیفی پوشاک ایرانی و افزایش تقاضا برای نشان‌های تجاری (برند) داخلی از سوی مردم گفت: ما برای اینکه بتوانیم در این صنعت شاهد رشد بیشتر باشیم باید هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط افزایش یابد تا مشکلات صنعت پوشاک از تهیه مواد اولیه تا سطح عرضه کاهشی شود.

محرابی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی برای ارتقاء صنعت پوشاک در چهار محور شکل گرفته است افزود: فراهم سازی زیرساخت مناسب برای تجمیع واحدها و احداث واحد جدید، راه اندازی سامانه لجستیک برای تامین مواد اولیه، سامانه نحوه تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط و به هم پیوسته کردن این واحدها و ساماندهی بازاریابی و فروش محورهای تعیین شده برای کمک به ارتقاء صنعت پوشاک است.

وی ادامه داد: وزارت صمت در دو سال گذشته، حمایت‌های متعددی از صنعت پوشاک انجام داده است که ممنوعیت واردات پوشاک در سال ۹۷، ابلاغ دستورالعمل ماده ۱۳ در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مقابله با قاچاق پوشاک بازنگری و تدوین دستورالعمل جدید برای واردات پوشاک و ایجاد شرایط برابر برای تولید داخل و تامین مواد اولیه که از مهم‌ترین مشکلات این صنعت بوده، از جمله این حمایت هاست.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی گفت: ترخیص ۹۰ درصدی مواد اولیه قبل از تامین ارز از طرف بانک مرکزی نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای ارتقاء این صنعت است که ما توانستیم اجازه این ترخیص را دریافت کنیم همچنین حمایت از ارتقاء فناوری (تکنولوژی) برای افزایش تولید مواد اولیه و پوشاک از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این صنعت است به نحوی که ما در سال ۹۸ توانستیم ۴۵ هزار تن مواد اولیه نخ را برای این صنعت انجام دهیم.

محرابی با اشاره به اینکه از نظر طراحی و مد نیز در صنعت پوشاک ما اتفاقات خوبی افتاده است افزود: ایجاد شورای عالی برندها در راستای ارتقاء کیفی طراحی و مد پوشاک داخل فعالیت بسیاری موثری است که عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه این صنعت به لحاظ اشتغال زایی قابل توجهی که دارد سبب افزایش امنیت کشور خواهد شد گفت: صنعت پوشاک با سرمایه گذاری کم و ارزآوری بالا صنعت بسیار مهمی برای کشور است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی افزود: این صنعت در چهار سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده و ما سعی کردیم با حمایت‌های خود روند بهبود آن را نیز بیشتر کنیم.

خانم محرابی در خصوص برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک افزود: ‌با توجه به اینکه همه عوامل موثر در تولید پوشاک در این صنعت وجود دارد این موضوع نشان دهنده پویای صنعت پوشاک است.

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزشی پوشاک
نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزشی پوشاک، طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته  در مهرماه راه اندازی خواهد شد.

در این نمایشگاه، صنعت پوشاک از طراحی، ایده پردازی تا ملزومات کار این صنعت آخرین دست آوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

از دیگر ویژگی های این نمایشگاه حضور کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) در این دوره از نمایشگاه است و فعالان صنعت نساجی و تولید کنندگان پوشاک بخصوص در بنگاه‌های متوسط، با قابلیت برند شدن، حضور خواهند داشت.

با وجود سختی‌های ناشی از کرونا در این نمایشگاه توان بالقوه صنعت پوشاک که به توان بالفعل تبدیل شده است در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۹۹٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha