۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
خشکسالی تولیدات خرمای خوزستان را تهدید می‌کند| صادرات به اروپا و کانادا
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی آبادان:

خشکسالی تولیدات خرمای خوزستان را تهدید می‌کند| صادرات به اروپا و کانادا

آبادان- خیاط زاده، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی آبادان، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: چنانچه مشکلات آبی رفع نشود شاهد تاثیرات منفی در حوزه تولیدات خرمای استان خوزستان خواهیم بود.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سالانه بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تن خرما در استان خوزستان تولید می‌شود.

وی خرمای خوزستان را دارای دو مزیت خوراکی و صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: بین استان‌های خرماخیز ایران، خوزستان یکی از مناطق خرماخیز کشور است که برداشت خرما در آن زیاد است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی آبادان، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان خرمای تولیدی خوزستان را با ویژگی‌های انحصاری قلمداد کرد و گفت: خرمای تولیدی استان خوزستان تنها خرمایی است که از نظر گرما مقاومت زیادی نسبت به سایر خرماهای کشور دارد و زمان ماندگاری آن بیشتر است.

ویژگی‌های خرمای خوزستان
خیاط زاده با تاکید بر اینکه عمده خرماهای کشور حالت تازه خوری دارد، عنوان کرد: این موضوع در حالی است که خرمای سایر(استعمران) خوزستان به دلیل مقاومت و همچنین شیره بالایی که دارد آن را متمایز کرده است.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و خشکسالی در استان خوزستان تصریح کرد: به طور حتم چنانچه مشکلات آبی رفع نشود شاهد تاثیرات منفی در حوزه تولید خرمای این استان خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی آبادان، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان موفقیت آینده نخیلات خوزستان را در گروی اجرای برنامه‌های گروهی و انجمنی دانست و گفت: باید با ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌ها با یک هم اندیشی و خرد جمعی برنامه ریزی‌های تخصصی و اصولی صورت بگیرد تا از رکود چندساله‌ حاکم، خارج شویم.

خیاط زاده با اشاره به ظرفیت صادراتی عظیم تولیدات خرمای خوزستان اظهار کرد: در حوزه صادرات و بازاریابی با توجه به اینکه خرمای سایر(استعمران) به کشورهای خارجی همچون اروپا و کانادا صادر می‌شود باید در راستای افزایش تولید تلاش‌های جدی صورت گیرد.

کد خبر: ۹۹٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha